30.01.2019/08:26

Reklamowa ofensywa sieci handlowych. Mocny wzrost wydatków największych firm

W 2018 roku branża handlowa wydała na reklamy 6,3 mld złotych. Oznacza to wzrost aż o 16 proc. niż rok wcześniej. Wszystko przez zakaz handlu w niedziele - pisze Rzeczpospolita.

Najwięcej spośród wszystkich sieci handlowych wydał Lidl - 760,5 mln złotych. Dało to drugie miejsce spośród wszystkich firm w Polsce - pierwsze zajmuje Aflofarm Farmacja. Numerem 4 na liście firm wydających najwięcej na reklamy jest firma Terg, operator sieci Media Expert.

Mocny wzrost wydatków sieci handlowych tłumaczony jest m.in. wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Firmy tłumaczyły klientom, by ci przychodzili w inne dni tygodnia. Inna przyczyna to długofalowa strategia dyskontów, które operują  na wyższych marżach i mogą sobie pozwolić na duże kampanie telewizyjne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.