Rekordowe wyniki Grupy Delko. Większy popyt na mydło i środki odkażające sprzyja zyskom spółki
Grupa Delko osiągnęła w 3 kwartale 2020 roku rekordowe w swojej historii wyniki sprzedaży i wyniki finansowe. Sprzedaż wyniosła 636,3 mln zł (wzrost 12,4% r/r), EBITDA 30 mln zł (wzrost 23,6% r/r), a zysk netto 17,8 mln zł (wzrost 52,2% r/r).
W liście do akcjonariuszy Grupy Delko, Dariusz Kawecki prezes zarządu spółki napisał, że lepsze wynik firma zawdzięcza zarówno rozwojowi organicznemu jak i faktowi, że Delko prowadzi sprzedaż produktów szczególnie poszukiwanych w czasach COVID-19. Chodzi o papier toaletowy, mydła, płyny myjące i odkażające oraz inne produkty do utrzymania czystości i higieny.
Delko sprzedaje też własne produkty w tych kategoriach, a obroty tymi produktami z roku na rok rosną i poprawiają wyniki. Grupa prowadzi sprzedaż zarówno w hurtowniach jak i w 413 drogeriach i sklepach franczyzowych Blue STOP oraz 70 sklepach własnych Grupy Delko.
Grupa Delko ma też 100 proc. udziałów w 3 spółkach, które prowadzą sprzedaż detaliczną w sklepach spożywczych (własnych i franczyzowych). Są to sklepy średniej wielkości, prowadzone w tzw. formacie tradycyjnym pod markami Słoneczko, Avita, Sedal. Delko posiada także 50% proc. udziałów w spółce A&K Mielec prowadzącej duże markety spożywcze. Wyżej wymienione spółki detaliczne i współzależne grupy za ubiegły rok osiągnęły sprzedaż 271,7 mln zł.
Zarząd Delko ocenia, że sytuacja w spółce, mimo ograniczeń związanych z COVID-19, jest dobra i stabilna. Sprzedaż jest prowadzona normalnie i według bieżących prognoz powinniśmy zakończyć ostatni kwartał i cały rok dobrymi wynikami finansowymi i handlowymi.
Grupa Delko zatrudnia 1 457 osób.
17