10.03.2017/14:45

Rekordowe zyski firmy Beiersdorf. Bardzo dobre wyniki w Polsce

Beiersdorf utrzymuje tendencje wzrostowe w 2016 r. Zyski firmy osiągnęły w ub.r. rekordowy poziom. W Europie Wschodniej koncern odnotował wyraźny wzrost sprzedaży, dzięki bardzo dobrym wynikom w Polsce i Rosji.

Kluczowe wyniki: wzrost sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym na poziomie 3,2% (wzrost nominalny na poziomie 1,0%). Marża EBIT na rekordowym poziomie 15,0%. Wzrost sprzedaży w segmencie odbiorców bezpośrednich na poziomie 3,3% w ujęciu organicznym (wzrost nominalny na poziomie 1,1%) Prognoza na rok 2017 pozostaje korzystna: wzrost sprzedaży ma być wyższy od średniej rynkowej.

Rok finansowy 2016 przyniósł dalszy rentowny rozwój Beiersdorf AG, Hamburg. W ogólnie trudnych warunkach rynkowych Grupa Beiersdorf zwiększyła zyski do rekordowego poziomu i ponownie zanotowała wzrost sprzedaży i udziału rynkowego. Sprzedaż Grupy wzrosła o 3,2% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,0% z 6,686 mld € do 6,752 mld €. W segmencie odbiorców bezpośrednich sprzedaż wzrosła o 3,3% w ujęciu organicznym, podczas gdy w segmencie tesa wzrost ten osiągnął 2,6%. Wartość EBIT uległa poprawie z 962 mln € w poprzednim roku do 1,015 mld €. Marża EBIT wzrosła do 15,0%.

– Rok 2016 był kolejnym bardzo pomyślnym rokiem dla Beiersdorf. Uzyskaliśmy najwyższy EBIT i marżę EBIT w całej historii spółki. W zeszłym roku byliśmy jedną z nielicznych spółek notujących wzrost szacunkowych zysków na przestrzeni roku. W przeciwieństwie do ogólnych tendencji rynkowych panujących w branży, nasze wyniki wzrosły w znacznym stopniu, szczególnie w czwartym kwartale. Chociaż uwarunkowania pozostaną trudne, patrzymy na rok finansowy 2017 z ostrożnym optymizmem – powiedział Stefan F. Heidenreich, Prezes Zarządu Beiersdorf AG.

W 2016 r. Grupa Beiersdorf osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 3,2% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,0% z 6,686 mld € do 6,752 mld €. Marża EBIT, z wyłączeniem czynników szczególnych, wzrosła o 5,5% z 962 mln € do 1,015 mld €. Marża EBIT zwiększyła się do 15,0% z 14,4% notowanych w zeszłym roku. Zysk netto wzrósł o 8,4% z 671 mln € do 727 mln €. Zysk na jeden udział wzrósł z 2,91 € w ubiegłym roku do 3,13 €.

Segment odbiorców bezpośrednich

W segmencie odbiorców bezpośrednich w 2016 r. ponownie nastąpił wyraźny wzrost. W przeciwieństwie do ogólnych tendencji panujących w branży, segment odbiorców bezpośrednich notował znaczny wzrost, szczególnie w czwartym kwartale. Sprzedaż w ujęciu organicznym wzrosła o 3,3%. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 1,1% z 5,546 mld € w ubiegłym roku do 5,606 mld €. NIVEA zwiększyła sprzedaż o 3,8%, Eucerin o 1,5% a La Prairie o 5,5%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.