01.12.2020/18:55

Rekordowy Cyber Week – łączna sprzedaż na świecie osiągnęła 270 miliardów dolarów

Salesforce, opublikował dziś swoje wyliczenia dotyczące Cyber Week, analizując globalne zachowania zakupowe ponad miliarda kupujących na całym świecie na platformie Salesforce Customer 360. Globalna sprzedaż internetowa osiągnęła nowy rekord, wynoszący 270 miliardów dolarów.

To wzrost o 36 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Dzięki nowym zachowaniom związanym z zakupami online, wynikającymi częściowo z pandemii COVID-19 oraz skróconym czasem przedświątecznym i ograniczeniami w sklepach, konsumenci dokonywali zakupów w Internecie, przez co sprzedaż cyfrowa wystrzeliła na nowy poziom – podkreślają eksperci. Co ważne, zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 r.

Sprzedawcy detaliczni w USA, którzy oferowali opcje odbioru zamówień w sklepie stacjonarnym, zwiększyli przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży średnio o 29 procent w porównaniu z ostatnim Cyber Weekendem. Sprzedawcy, którzy nie oferowali tych opcji odbioru, odnotowali średni wzrost o 22 proc.

„Przy wcześniejszych terminach dostaw i przewidywanych opóźnieniach w dostawie 700 milionów paczek, sprzedawcy detaliczni, którzy łączą pewność składania zamówień online z wygodą lokalnych i bezpiecznych opcji odbioru, będą nadal odnotowywać silny wzrost przychodów cyfrowych przez pozostałą część sezonu. Klienci Salesforce na całym świecie wykorzystywali w tym roku taką formę odbioru zamówień, co spowodowało 95-procentowy wzrost przychodów cyfrowych w porównaniu z rokiem 2019” – przekazał Saleforce.

Firma podkreśla jednocześnie, że pomimo dużego zasięgu, sprzedaż  w sieciach społecznościowych zapewnia jedynie ograniczony wzrost. Platformy mediów społecznościowych wygenerowały 9 proc. ruchu globalnego i na witrynach handlowych w trakcie Cyber Week. Platformy te stanowiły 3 procent globalnych zamówień cyfrowych, które zostały złożone w ciągu tych siedmiu dni.

Dzięki działaniom sprzedawców detalicznych zachęcających do bezpiecznych i wcześniejszych zakupów świątecznych w domu, średni poziom obniżek rozpoczął się 26 listopada w USA od poziomu 28 proc. i rósł nieznacznie przez cały tydzień, kończąc na średniej stopie obniżki na poziomie 29 proc. w Cyber Monday. Globalnie średnia stopa obniżek zaczęła się od 27 proc. 26 listopada i wzrosła do 28 proc. w Cyber Monday.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także