13.04.2023 / 15:13
StoryEditor

Retail Trends 2023: prognozy dla rynku FMCG, budowanie wartości dla klienta, odporny i zielony handel - ważne debaty, ważni goście, kawa i spotkania

Na zdj. ubiegłoroczna edycja kongresu Retail Trends (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Jak będzie wyglądał rynek handlowy w Polsce za kilka lat? Jakie modele biznesowe i strategie się sprawdzą? Jak zmieni się konsument? Jak radzić sobie w czasach kryzysu kosztowego i przeprowadzać zieloną transformację w firmach? O tym i nie tylko będziemy dyskutować 25 maja 2023 r. podczas sesji otwierającej kongres Retail Trends 2023. Organizatorem wydarzenia jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca m.in. portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Kongres Retail Trends 2023, organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze, odbędzie się 25 maja 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim k. Warszawy. Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023. Więcej informacji (w tym pełny program wydarzenia): www.retailtrends.pl

W bloku otwierającym kongres przewidzieliśmy dwie debaty: "New order! Budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu" oraz "Resilient & Green Retail". To tematy, które wydały nam się szczególnie ważne w kontekście aktualnej sytuacji gospodarczej, dostrzegalnych na rynku trendów, oraz wyzwań, z jakimi muszą się zmierzyć firmy z sektora handlu i FMCG.

Podczas debaty "New order! Budowanie wartości dla klienta w czasach kryzysu" spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jak w obecnej sytuacji firmy detaliczne tworzą wartość dla konsumentów. Zastanowimy się nad nowymi możliwościami budowania wartości w handlu i nad technologiami, które pomagają realizować to zadanie. Porozmawiamy o tym, że duży kryzys oznacza potrzebę wielkiej odpowiedzialności przedsiębiorców wobec konsumentów.

Ponadto w trakcie wspomnianej debaty będziemy dyskutować o tym, czy (jak?) w czasach niepewności ekonomicznej można budować lojalność i zaangażowanie. Zastanowimy się, czy w czasach galopującej inflacji cena rzeczywiście "jest wszystkim" - a jeśli nie, to co determinuje zachowania i oczekiwania konsumenta w tym trudnym momencie. Pochylimy się także nad strategiami, jakie przyjęli detaliści na czas odbudowy rynku i transformacji konsumenta.

Udział w tej debacie potwierdzili dotychczas: Adam Manikowski, CEO Żabka Polska; Marek Sypek, Prezes Zarządu Stock Polska; Tareck Ouaibi, CEO Carrefour Polska; Paweł Surówka, CEO Grupy Eurocash oraz Krzysztof Andrzejewski, Szef Rady Nadzorczej sieci Studenac. W dyskusji wezmą udział także przedstawiciele PwC oraz NielsenIQ.

Z kolei podczas drugiej debaty - "Resilient & Green Retail" - będziemy rozmawiać o budowaniu odporności firm w czasach nieprzewidywalności. Prelegenci podzielą się swoimi doświadczeniami i wnioskami w tym zakresie. Poruszymy kwestię kryzysu kosztowego, będącego okazją do przyspieszenia transformacji cyfrowej. Spróbujemy również odpowiedzieć na pytanie, jak budować odporność firm w obszarze HR i elastyczności modeli zatrudnienia.

Podczas tej debaty będziemy dyskutować także o elastycznych modelach biznesowych na trudne czasy. Omówimy strategie, które budują przewagi w czasach niepewności i chaosu. Porozmawiamy o tym, jak odnaleźć się w nowych warunkach, z nowym konsumentem i nowymi możliwościami, mogącymi przełożyć się na lepszą ofertę.

W tej debacie potwierdzili dotychczas udział: Dariusz Sinkiewicz, Prezes Zarządu Lagardere Retail Travel; Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu GK Specjał; Małgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager Ikea; Maciej Herman, CEO Lotte Wedel; Robert Rękas, Prezes Zarządu Lewiatan Holding; Karolina Tarnawska, Global Indirect Procurement Director w Grupie Pepco. W dyskusji weźmie także udział przedstawiciel firmy Mintel.

Oprócz dwóch debat, w bloku otwierającym Retail Trends 2023 zaplanowaliśmy także kilka prelekcji. Przedstawiciel NielsenIQ wygłosi prezentację "Na początku był chaos! Rynek FMCG 2023-25 – trendy i prognozy", Maciej Kroenke, partner Strategy& - prezentację "Cena rządzi! Wielkie upraszczanie modeli biznesowych i relacji z klientami", a Honorata Jarocka, Principal Analyst w firmie Mintel - prezentację "Konsumenci redefiniują podejście do wartości. Strategie firm z sektora FMCG także muszą się zmienić".

Kolejne dwie prezentacje w bloku otwierającym wygłoszone zostaną przez przedstawicieli Grupy BLIX i GXO. Przedstawiciel tej pierwszej firmy przygotował prelekcję pt. "Lojalność w czasach kryzysu – najskuteczniejsze rozwiązania". Z kolei reprezentant GXO wygłosi prezentację "Obsługa zamówień bezpośrednich od kuchni. Czyli jak zachwycić klienta, przyciąć koszty, a przy okazji zrobić zieloną rewolucję".

Kongres Retail Trends 2023, organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze, odbędzie się 25 maja 2023 r. w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim k. Warszawy.

Więcej informacji (w tym pełny program wydarzenia): www.retailtrends.pl

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023.

 

30.10.2025 / 11:00
StoryEditor
Sieć Smyk nie wejdzie na giełdę. Dlaczego właściciele rezygnują z IPO?
Sieć Smyk nie wejdzie na giełdę. Dlaczego właściciele rezygnują z IPO? (fot. Smyk)

Smyk Holding odstępuje od pierwszej oferty publicznej akcji. Dlaczego spółka zdecydowała się zrezygnować z wejścia na giełdę w Warszawie?

Właściciele sieci Smyk rezygnują z IPO

Grupa Smyk Holding, lider na rynku produktów dla dzieci w Polsce, poinformowała, że przynajmniej na razie nie wejdzie na warszawski pa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 09:40
StoryEditor
Ceny jajek w sklepach przed Świętami wystrzelą. W hurcie już drożeją o 12%
Ceny jajek w sklepach przed Świętami wystrzelą! W hurcie już drożeją o 12% (fot. Canva)

Wkrótce ceny jajek w sklepach wystrzelą w górę – alarmuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz. Na rynku hurtowym podwyżki już przekroczyły 12 proc. A że tuż przed gwiazdką rośnie sprzedaż jaj, to podwyżki są gwarantowane. Z czego to wynika?

W artykule przeczytasz:

  • Ceny jaj już rosną w handlu profesjonalnym i za chwilę podwyżki dotrą do sklepów
  • Ceny jaj na rynku hurtowym w miesiąc wzrosły o 12 procent
  • Jakie są ceny jaj na rynku profesjonalnym?
  • Dlaczego ceny jaj tak szybko rosną?
  • Mniej jaj na święta Bożego Narodzenia

Ceny jaj już rosną w handlu profesjonalnym i za chwilę podwyżki dotrą do sklepów

Jeszcze niedawno eksperci przewidywali, że do końca 2025 roku ceny jaj będą utrzymywać się na wysokim, ale stabilnym poziomie. Jednak według Katarzyny Gawrońskiej, prezeski Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz (KIPDiP), te szacunki są już nieaktualne.

Izba ostrzega, że na rynkach hurtowych w Polsce oraz w Europie zaczyna brakować jaj. A to już przekłada się na podwyżki w handlu między profesjonalnymi uczestnikami rynku. Według analityków Izby, wzrost cen jaj wkrótce będzie odczuwalny również w sklepach.

Ceny jaj na rynku hurtowym w miesiąc wzrosły o 12 procent

Na jakiej podstawie organizacja prognozuje wzrost cen jaj? Otóż Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz prowadzi monitoring ceny jaj w transakcjach między hodowcami a pakowniami. W ostatnim czasie zaobserwowano ogromny skok cen w tym segmencie:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. listopad 2025 03:30