REWE notuje wzrost sprzedaży i zapowiada inwestycje o wartości 1,7 mld euro!
Sprzedaż niemieckiego koncernu REWE wzrosła w 2016 r. o 5 proc. do 54 mld euro. Firma urosła nie tylko na rodzimym, rynku niemieckim, ale także na rynkach międzynarodowych, w tym Europie Centralnej i Wschodniej.
W Niemczech firma REWE zwiększyła przychody o 2,1 proc. do poziomu 39 mld euro. Sprzedaż w sklepach dyskontowych Penny wzrosła o 2,3 proc., zaś supermarkety zanotowały wzrost o 3,9 proc. do poziomu 18,4 mld euro.
Dobre wyniki były efektem zmian w strategii asortymentowej. Firma zoptymalizowała ofertę produktową, położyła nacisk na rozwój kategorii świeżych, w tym przede wszystkim warzyw i owoców. Firma jest także bardzo zadowolona ze wzrostu sprzedaży produktów pod marką własną, w tym lokalnych i regionalnych.
REWE widzi także duży potencjał do rozwoju formatu sklepów typu convenience pod szyldem REWE To Go. Partnerstwo z firmą Aral umożliwi szybkie osiągnięcie liczby 1000 punktów.
Sprzedaż w sklepach zagrnicznych REWE wzrosła o 4,4 proc. do 8,5 mld euro. Sieć Billa osiągnęła bardzo dobre wyniki, wzrost sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej wyniósł 7,7 proc. Placówki dyskontowe Penny zwiększyły sprzedaż o 4,1 proc. do 4,2 mld euro.
Znaczny wzrost sklepów dyskontowych niemiecki koncern zanotował na rynkach Czech, Włoch i Austrii, zaś w Rumunii wzrost sięgnął 12,5 proc. Na rynku węgierskim REWE odnotowało silny wzrost sprzedaży o 6,6 proc.
Alain Caparros, CEO Grupy REWE podkreślił, że rynki międzynarodowe nadal mają duży potencjał do dalszego rozwoju.
W 2017 r. Grupa REWE będzie się koncentrować na rozwoju organicznym, ze względu na fakt, że firma ma ograniczone możliwości na rynku M&A, firma postawi także na dalszą optymalizację, modernizację, a także innowacje. Koncern planuje także dalszy rozwój projektów związanych z handlem w internecie, a także swoich kompetencji cyfrowyach. Niemiecki operator chce wydać na inwestycje 1,7 mld euro.
16