06.07.2020 / 13:45
StoryEditor

Biedronka wydrukowała cenówki na torby do pieczywa. Pracownicy zdziwieni

(fot. mat. pras., zdjęcie nadesłane przez czytelnika)
W niektórych sklepach sieci Biedronka przy pieczywie pojawiły się etykiety cenowe sugerujące odpłatność za papierowe torby na pieczywo. „Torba papierowa do odpieku” miałaby kosztować 5 groszy. Zapytaliśmy o to biuro prasowe sieci Biedronka.

Zaniepokojeni czytelnicy przysłali nam zdjęcia etykiet z „cenówką” toreb do odpieku pieczywa. Fotografie sugerowały, że Biedronka planuje wprowadzić taką odpłatność. Do tej pory...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 15:31
StoryEditor
Jak Eurocash to zrobił? Nowy projekt zwiększył wartość koszyka zakupowego w sklepach grupy!
Sklep sieci Groszek rozwijanej przez Grupę Eurocash

Grupa Eurocash wdraża nową strategię dla sieci partnerskiej Moje Sklepy. Ponad 3 tys. sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy wygląd, a 8,5 tysiąca punktów już dołączyło do wspólnej aplikacji mobilnej. Dystrybutor twierdzi, że wymiernie przełożyło się to na wzrost wartości koszyka i efektywność promocji.

Moje Sklepy to projekt, który wystartował na początku 2025 roku. Od tego momentu Eurocash modernizuje sklepy sieci ABC, Groszek i EuroSklep, które działają pod marką parasolową ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 10:19
StoryEditor
Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc.? Nowe podatki dla zdrowia
Podatki zdrowotne w górę? Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc. (fot. Canva)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) chce, żeby rządy wprowadziły nowe podatki zdrowotne. W ich wyniku realne cen tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych miałyby wzrosnąć o 50 proc. Skąd taki pomysł?

Z artykułu dowiesz się: 

  • WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów
  • Wyższe podatki zdrowotne mogą ograniczyć liczbę zgonów o 50 mln
  • Wyższe podatki zdrowotne mają przynieść 1 bln USD na ochronę zdrowia
  • Jak podatek cukrowy w Polsce wpływa na ceny?

WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów

2 lipca 2025 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła nowy projekt: Inicjatywa 3 na 35. W dużym skrócie, WHO chce, aby na trzy grupy produktów, czyli napoje słodzone, alkohol i wyroby tytoniowe, zostały nałożone nowe podatki. Jednocześnie w ramach tej inicjatywy mają być realizowane trzy cele:

  • Ograniczanie szkodliwej konsumpcji poprzez zmniejszenie jej dostępności
  • Zbieranie dochodów na finansowanie opieki zdrowotnej i rozwoju;
  • Budowanie szerokiego poparcia dla wysokich podatków zdrowotnych w środowiskach politycznych i w społeczeństwach.

Wysokie podatki miałyby być wprowadzane najpóźniej do 2035 roku. Stąd nazwa „inicjatywa 3 na 35”.

W wyniku tych działań fiskalnych realne ceny tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych o co najmniej 50 proc. A przynajmniej tak zakłada Światowa Organizacja Zdrowia. Inicjatywę 3 na 35 już wsparły m.in. Bank Światowy czy Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 22:17