18.05.2018/09:50

Robert Noceń, Carrefour: Odnowiliśmy już 80 proc. naszych sklepów

- 80 proc. parku sklepów Carrefour jest już odnowione, jednak remodelingi nigdy się nie kończą. Ten proces będzie non-stop aktualizowany, ponieważ nieustannie wprowadzamy nowe koncepty - mówił podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 Robert Noceń, wiceprezes Carrefour Polska.

Jak stwierdził przedstawiciel francuskiej sieci, nieustanne zmiany w sklepach Carrefour oznaczają, że w kolejnych latach dotychczasowa dynamika modernizacji placówek zostanie utrzymana.

- Proces modernizacji sklepów rozpoczęliśmy pięć lat temu, wprowadzając pierwsze duże, gruntowne zmiany w naszych największych placówkach. Hipermarkety były miejscem do testowania nowych konceptów - zauważył Robert Noceń, podkreślając, że dopiero później zmiany dotarły do mniejszych formatów.

Wiceprezes Carrefour Polska podkreślił, że praca wykonana przy przejściu od skali makro do skali mikro "dała niesamowity impuls do rozwoju takich kategorii, jak food-to-go czy nowości technologicznych, bo w małym formacie kontakt z klientem musi być bardzo energiczny, efektywny".

Robert Noceń tłumaczył, że ze względu na multiformatowość Carrefoura, sieć musiała wprowadzić klasteryzację - rozwinąć podkoncepty w każdym typie sklepów, by dopasować ich ofertę do potrzeb lokalnych klientów. Zdaniem Nocenia, było to najtrudniejszym zadaniem do wykonania.

- Jesteśmy strukturą dosyć dynamiczną, zwartą. Mimo tego że jesteśmy korporacją, staramy się działać jak najbardziej dynamicznie, jedną centralą obsłużyć każdy format, odpowiadając na jego indywidualne potrzeby i jeszcze być w stanie je różnicować - powiedział wiceprezes Carrefoura podczas KRFMCG 2018.

Jak dodał, przygotowując proces zmian w całej sieci, Carrefour musiał brać pod uwagę trzy podstawowe kwestie: model ekonomiczny, model organizacyjny i model handlowy. - Bez tego wszystkie fajerwerki jakie byśmy wprowadzali, wszystkie modernizacje w sklepach, okazałyby się tylko inwestycją bez pokrycia - ocenił Noceń, podkreślając, że "najbardziej spektakularnymi" zmianami, czyli tymi które konsumenci na co mogą oglądać w sklepach, zajęto się dopiero na koniec.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.