02.01.2019/12:15

Rok 2018 w handlu detalicznym na świecie w kategorii beauty

Sprzedaż online rozkwitła w 2018 roku, a największym jej zwycięzcą jest Amazon. Gigant e-commerce miał bardzo dobry rok, jednak inne firmy też nie próżnują w dziedzinie cyfryzacji. Co jeszcze wpłynęło na branżę kosmetyczną w tym roku?

Louise Prance-Miles podsumowuje na łamach globalcosmeticnews.com najważniejsze informacje o branży kosmetycznej na świecie: Chanel Korea uruchomiła dedykowany sklep internetowy, a firma Estée Lauder poinformowała o prężnie rozwijającej się sprzedaży w Q4 dzięki ramieniu online, z kolei Colgate-Palmolive zainwestował w start-upy online, aby wesprzeć e-commerce sprzedaży, Beiersdorf współpracował z Netease Kaola, aby rozwinąć swoją obecność w Internecie w Chinach, a Alibaba rozszerzyła swoją obecność w Pakistanie dzięki zakupowi sklepu internetowego Daraz. Amerykański Walmart uruchomił nową usługę tekstową, aby konkurować z serwisem Amazon Prime.

Sprzedaż online rozwija się ze szkodą dla domów towarowych, które coraz bardziej tracą na nowatorskim internetowym podejściu do handlu detalicznego. W Wielkiej Brytanii House of Fraser walczył przez całe lato, aby uniknąć upadku, a wiele innych domów towarowych poddało się liftingowi aby odzyskać klientów. John Lewis i Debenhams to tylko dwa przykłady, poza tym Saks Fifth Avenue otworzyła "empiryczne" piętro piękności w swoim nowojorskim flagowcu, zawierające 120 marek i koncentrujące się na usługach kosmetycznych i leczeniu.

Rynek kosmetyczny w Wielkiej Brytanii wyprzedza inne sektory handlu detalicznego, odnotowując 18% wzrost sprzedaży w domach towarowych premium i 9% w tradycyjnych drogeriach  - to dane CEW UK zebrane w latach 2015-2017. Sprzedaż produktów beauty w Internecie osiągnęła 1,1 miliarda funtów, podczas gdy sprzedaż w drogeriach takich jak Boots, Superdrug i The Body Shop wzrosła z 3,4 miliarda funtów do 3,7 miliarda funtów w ciągu dwóch lat.

Oczywiście detaliści stawiają czoła nie tylko takim wyzwaniom jak Amazon, ale i pop-upy oraz wzrost liczby zakupów w aplikacji w mediach społecznościowych, takich jak Instagram i Facebook. Zacznijmy od wyskakujących okienek. Marki robią wszystko, aby przyciągnąć Milenialsów i Generację Z nowymi kanałami handlowymi, które oferują konsumentom mnóstwo interesujących i empirycznych doświadczeń wykraczających daleko poza tradycyjne zakupy.

Nars, L'Occitane, MAC, Chanel, Crème de La Mer, Unilever, Elizabeth Arden to tylko niektóre z marek, które w tym roku wykorzystały ten trend, oferując różnorodne oferty - kawiarnie, współpracę z artystami muralu, automaty do zakupu produktów beauty, a ostatnio pop-upowe hity Estée Lauder w Hongkongu z technologią Quantum Human. Dzięki temu użytkownicy mogą tworzyć własne awatary 3D i poruszać się w otoczeniu bajek stworzonych przez markę pośród szeregu produktów - wszystko w 22-sekundowym filmie w wirtualnej rzeczywistości.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.