22.03.2017/11:01

Rola sklepów stacjonarnych zmienia się, ale wciąż są ważne

Sklepy stacjonarne dla niektórych klientów zaczynają być miejscem, w którym tylko oglądają produkty przed zakupem w sieci. Stają się więc elementem zakupowej układanki, opisywanej jako showrooming, ROTOPO czy ROPO – wynika z badania „Zakupy w 2025 roku” zrealizowanego przez SW Research. W niedalekiej przyszłości rola sklepów stacjonarnych zmieni się jeszcze bardziej.

Z badania „Zakupy w 2025 roku” zrealizowanego przez SW Research wynika, że sklepy stacjonarne wykorzystywane są przez klientów do realizacji strategii zakupowej, opisywanej jako ROTOPO czy ROPO. Są to zachowania konsumenckie, związane z rozwojem e-handlu. Polegają na łącznym wykorzystaniu sklepów internetowych oraz sklepów stacjonarnych do dokonania zakupu danego produktu. Klient porównuje w Internecie oferty, a zakupu dokonuje w sklepie stacjonarnym (ROPO) albo przegląda oferty w sieci, testuje produkt w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje online (ROTOPO).

W niedalekiej przyszłości rola sklepów stacjonarnych zmieni się jeszcze bardziej. W 2025 roku aż 63%. konsumentów będzie odwiedzało sklepy stacjonarne przede wszystkim, by na żywo obejrzeć produkt, a 34% po to, by skorzystać z oferowanych na miejscu promocji. Są to dwie korzyści, które jeszcze długo będą stanowić o sile i wartości sklepów stacjonarnych. Kolejne to możliwość zasięgnięcia porady bezpośrednio u sprzedawcy oraz porównanie produktów.

Zdecydowana większość klientów bywa w galeriach handlowych w związku z ofertą w zakresie odzieży, obuwia i dodatków (81%). Prawie połowa wybiera się tam po żywność (48%). Elektronika przyciąga tam 39% konsumentów. Z kolei 38% klientów odwiedza centra handlowe ze względu na potrzebę zakupu detergentów, kosmetyków i leków. Z badania IQS wynika także, że większość Polaków odwiedza centra handlowe przynajmniej raz na kilka miesięcy, a 20 proc. co najmniej raz w tygodniu. Jedynie 4 proc. w ogóle nie bywa w takich miejscach. 

Źródło IQS

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.