31.01.2023 / 19:07
StoryEditor

Rosną góry plastiku. Czy postawa polskich konsumentów zmusi biznes do działania? [ANALIZA]

Rośnie góra plastikowych śmieci (fot. Adobe)
Polacy nie chcą plastiku — tak wynika z najnowszego, prowadzanego cyklicznie sondażu Ekobarometr. Aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Prawie połowa z nas (48 proc.) zwraca uwagę na to, czy produkt jest zapakowany ekologiczne. Z kolei badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wskazuje, że aż 90 proc. Polaków jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego, umożliwiającego i promującego zwracanie pustych opakowań po napojach.

Statystyki budzą niepokój. W ciągu ostatnich 65 lat produkcja plastiku wzrosła z 2 mln ton do 348 mln ton rocznie, a 40 proc. ogólnej produkcji tego surowca przeznacza się na op...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.11.2025 / 17:18
StoryEditor
Zielony sklep Żabki na stadionie Cracovii! W Krakowie barwy sieci budzą duże emocje
Sztuczna inteligencja wygenerowała (z błędami) obraz sklepu Żabka w barwach Cracovii, czy tak za kilka tygodni będzie wyglądała placówka sieci działająca na stadionie.

W Krakowie zawrzało. Żabka otwiera nowy sklep przy Błoniach – dokładnie w lokalu usługowym stadionu Cracovii. Niby nic wielkiego, a jednak wejście popularnej sieci w przestrzeń klubu wywołało prawdziwą burzę. Powód? Kolor. Zielony kolor.

Zielony szyld na czerwono-białym stadionie budzi emocje kibiców Cracovii

Kibice Cracovii zauważyli go natychmiast – i natychmiast zaprotestowali. Dla wielu z nich zieleń to n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.11.2025 / 10:42
StoryEditor
Lidl bije rekord! Jednego dnia otwiera aż 7 sklepów. Sieć przyspiesza marsz do 1000 placówek
27 listopada br. nowe sklepy Lidl zostaną otwarte w 7 miastach Polski

Lidl Polska gwałtownie przyspiesza ekspansję i jednego dnia otwiera rekordową liczbę sklepów. Sieć zbliża się do granicy 1000 placówek, inwestuje w logistykę i wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku. Sprawdź, gdzie powstały nowe sklepy i jak Lidl planuje dalszą dominację w retailu.

Lidl celuje w 1000 sklepów. Rekordowe otwarcia jednego dnia

Lidl Polska nieustannie zbliża się do swoich klientów systematycznie zagęszczając sieć sklepów i zbliżając się do g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. grudzień 2025 04:19