10.04.2019/12:12

Rośnie liczba parków handlowych w Polsce. Małe obiekty atrakcyjniejsze od dużych centrów handlowych?

Parki handlowe stają się coraz ciekawszą alternatywą wobec dużych centrów handlowych - donosi "Rzeczpospolita", podkreślając, że nawet władze samorządowe patrzą na mniejsze obiekty handlowe łaskawszym okiem.

Z cytowanych przez dziennik danych CBRE wynika, że w tym roku w Polsce powierzchnia najmu parków handlowych zwiększy się o 170 tys. mkw. To więcej niż w 2018 r., kiedy wzrost wyniósł prawie 114 tys. mkw. Całkowita powierzchnia najmu we wszystkich działających w Polsce parkach handlowych to już ponad 1,5 mln mkw. (dane na koniec marca br.).

Co istotne, rynek parków handlowych też podzielony jest na część, która zawiera w sobie najmniejsze parki, oraz część z nieco większymi obiektami. Z najnowszych, cytowanych przez "Rzeczpospolitą" danych wynika, że 45 proc. parków handlowych w Polsce to obiekty z powierzchnią powyżej 10 tys. mkw. Niemal tyle samo, bo 41 proc., przypada na projekty o powierzchni 3-10 tys. mkw. Reszta to jeszcze mniejsze obiekty, nazywane parkami handlowymi convenience.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.