04.05.2020/15:10

Rośnie presja na marże w sieciach handlowych. Ekspert: Może dojść do wojen cenowych

Obecna sytuacja jest wyzwaniem dla operatorów handlowych w obszarze marż.O ile w sektorze spożywczym pandemia koronawirusa w różny sposób odbiła się na poszczególnych kategoriach, o tyle w przypadku produktów przemysłowych, w tym tekstyliów, czy obuwia była ona bez precedensu. Marże w handlu detalicznym żywnością pozostaną pod presją nie tylko ze względu na ograniczenia w handlu, ale także rosnące koszty i ceny surowców.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Bakbar 06.05.2020

    nie poniżej kosztów tylko poniżej ceny zakupu, nie jest to standard tylko psucie rynku, oczywiście pozostaje otwarte pytanie, czy permanentny dumping wpisany w strategię przedsiębiorcy typu JMD z 2,5 mld zysku netto to nadal po prostu wolny rynek, czy już nieuczciwa konkurencja. Dobry temat na pracę magisterską. Obecnie przyjmuje się, że raczej wolny rynek zatem drobni detaliści również zamiast prowadzić zdrowy biznes powinni się skupić na tzw. "dojebkach".... ot Niemcy potrafili obronić swój rynek przed tego typu praktykami "German competition regulators accused Wal-Mart Stores of being too competitive today, and ordered the giant retailer to raise its prices for household staples"... dlaczego to zrobili? bo tego typu praktyki mają dewastacyjny wpływ na detalistów. Eurocash ich nie uratuje. Z ujęcia makro JMD rozpycha się na rynku poprzez dumping a mali przedsiębiorcy nie mogąc odpowiedzieć wpadają w ręce Eurocash...wywodzącego się.... z JMD... takie cuda tylko w Polsce.

  • WojakMocny9% 05.05.2020

    ~Predatory pricing

    Taka sama promocja na piwo była rok temu.
    A sprzedaż poniżej kosztów to standard, stąd banany np. za 2 pln / kg.

    Nie wiem czy te gazetki są ścięte, ale wątpię

  • Predatory pricing 04.05.2020

    Może dojść? JMD właściciel sieci Biedronka ściął gazetkę o ok 50% i wrócił do ostrego dumpingu. Wystarczy zobaczyć długi weekend majowy piwa 12+12, karkowa poniżej ceny surowca,masło itd. Wracają do swoich najlepszych praktyk dumping dumping dumping ale kto bogatemu zabroni dewastować rynek? Koncerny? Przecież to w wiekszosci wspierają bo to ich top klient.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.