Rośnie sprzedaż whisky
Polacy nie tylko piją coraz więcej whisky, ale też wybierają droższe marki – podaje „Puls Biznesu”.
Rynek whisky w Polsce już nieco dojrzał i przechodzi właśnie ewolucję. Konsumenci przestawiają się z tańszych jej wersji (tzw. blended whisky) na wersje droższe - single malty oraz bourbony. Jest to ogólny trend zauważalny też w innych krajach. – Widzimy rosnący popyt na dojrzałych rynkach, jak Stany Zjednoczone i nowych, jak np. Chiny. Optymizm wobec przyszłości widać też we wzroście liczby destylarni. Przez ostatnie lata przybyło ich 14, a wiemy o 40, które mają być otwierane - mówi Julie Hesketh-Laird, prezes Scotch Whisky Association (SWA). Jej zdaniem branżę niepokoi m.in. wizja Brexitu, a za swój priorytet uznaje zachowanie dotychczasowych warunków handlowych z UE, bo ma dużo do stracenia.