13.04.2016/11:19

Rośnie zainteresowanie żywnością naturalną

W 2015 roku Polacy wydali na „zdrowe" produkty nawet 800 mln zł. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć 1 mld – podaje DNB Bank Polska.

Polacy prowadzą coraz zdrowszy tryb życia, co ma swoje odzwierciedlenie w zmianie nawyków żywieniowych. Choć wciąż cenią kuchnię tradycyjną, jednak coraz ograniczają niezdrowe tłuszcze czy cukier. Cenią przy tym łatwy dostęp do produktów i wygodę zakupów.

Producenci w komunikacji swoich marek coraz częściej podkreślają, że dają klientom nie tylko przyjemność, ale też zdrowie. Dotyczy to nie tylko działań promocyjnych, ale też opakowań, które już nie tylko kształtem czy projektem graficznym mają przyciągnąć uwagę, ale też zawierają np. szczegółowe informacje o wskaźnikach GDA. Pojawiają się też nowe pomysły – które np. systemem kolorów i liczbami informują klienta o technologii, w jakiej żywność została wyprodukowana czy o wartości kalorycznej. Istotna jest też kwestia nazewnictwa produktów.

Coraz częściej nazwy produktów spożywczych budzą skojarzenia z naturą, zdrowiem, wykwintnym lub dobrze znanym (np. z dzieciństwa) smakiem. Zdaniem ekspertów, odpowiednia nazwa stanowi jeden z ważniejszych elementów perswazyjnych przy decyzjach zakupowych i może przesądzić o zakupie w 35 proc. Ważniejsza od niej jest jedynie oprawa graficzna – opakowanie, które odpowiada za 40 proc. wyborów konsumentów.

Oczekiwania klientów wpływają też na asortyment. Według firmy doradczej Innova Market Insight najważniejsze trendy w branży spożywczej to w tej chwili: rosnące znaczenie produktów z „czystą etykietą”, renesans mrożonek oraz rozwój rynku przekąsek, zwłaszcza opartych na owocach i warzywach. Coraz ważniejszym segmentem rynku zdrowej żywności są produkty ekologiczne. Choć rynek ten rośnie dynamicznie, to obecnie jest wart – w skali globalnej – 70 mld dol., z czego Stany Zjednoczone są generują 30 mld dol., Europa – drugie 30 mld dol., a resztę – szybko rozwijające się kraje azjatyckie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.