28.05.2018/13:00

Rośnie znaczenie podarunków klasy premium

Badania pokazały, że jest luksusowe podarunki są na fali wznoszącej: ponad 60 proc. menedżerów marki wskazało, że weźmie je pod uwagę tworząc i rozwijając portfolio swoich wyrobów, gdyż wiążą się z nimi „znaczące możliwości rynkowe”.

Jak podaje API Group, aż 72 proc. ankietowanych osób uznało że podarunki są ważnym lub bardzo ważnym elementem oferty produktowej, przy czym tylko 43,5 proc. dotychczas wprowadziło takowe do swojego portfolio.

Komentując wyniki badań, David Peters – Creative Development Manager w API Group zwraca uwagę na fakt, że właściciele marek w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzenie do oferty podarunków klasy premium może dać im przewagę konkurencyjną. Wskazuje przy tym, że opakowanie ma do odegrania ważną rolę w kontekście rosnącej liczby produktów o statusie podarunków i ich postrzegania przez konsumentów.

- W tradycyjnym ujęciu, kategoria podarunków jest kojarzona z sezonowymi promocjami i sklepami bezcłowymi. Jednak w ostatnich latach obserwujemy, że coraz więcej marek inwestuje w tę część swojego portfolio, m.in. po to, by wyróżniać swoje produkty przez cały rok, w różnych przestrzeniach sklepowych - mówi.

- Podarunki to dla właścicieli marek sposób, by zaoferować kupującym nowy rodzaj produktu, jaki mogą sprezentować swoim obecnym klientom. Ich atrakcyjność wizualna czy dotykowa powoduje jednocześnie, że opakowania prezentowe są przez obdarowanych zatrzymywane i przechowywane, zwiększając oddziaływanie marki na konsumenta – kontynuuje David Peters. – Dla właściciela marki prezentacja jego produktu jest kluczowa. Oddziałując poprzez projekt, opakowania mogą stanowić wartość samą w sobie, znacząco podnosząc obecność marki w mediach społecznościowych. Konsumenci lubią bowiem dzielić się otrzymanymi prezentami online, zwłaszcza gdy opakowanie jest unikalne i ekscytujące pod względem wizualnym - dodaje David Peters.

- Opakowanie to silne narzędzie w kontekście tworzenia interesującego i angażującego wizerunku marki, dzięki czemu stale jest ona bardziej atrakcyjna od konkurencji – dodaje David Peters. – Przygotowując ofertę podarunkową, właściciele marek i projektanci muszą brać pod uwagę to, w jaki sposób opakowanie będzie prezentowane i ocenić – już na początku procesu jego tworzenia – potencjalny efekt, jaki ono może przynieść - podsumowuje.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.