20.09.2017/14:12

Rossmann wprowadził wózki wyposażone w szkło powiększające dla seniorów

Wózki do robienia zakupów w niektórych niemieckich Rossmannach są wyposażone w szkło powiększające, które może być pomocne osobom słabiej widzącym. Idealnie sprawdzają się do odczytywania etykiet, na których skład produktu zwykle zapisany jest drobnym drukiem.

Klienci coraz częściej wnikliwie studiują etykiety przed zakupem produktów. Ci słabiej widzący maja nie lada problem, gdyż składy zwykle zapisane są dość drobnym drukiem. W niektórych niemieckich Rossmannach nie muszą już do tej czynności wyciągać okularów do czytania. Wózki sklepowe wyposażono w nich w szkła powiększające.

–  Lupy nie są jeszcze obecne we wszystkich naszych drogeriach w Niemczech, których jest 2060. Jednak każdy nowy punkty sprzedaży, a także przebudowywane drogerie są automatycznie wyposażane w wózki ze szkłem powiększającym – powiedział dla „Wiadomości Kosmetycznych” Josef Lange, rzecznik prasowy Rossmann GmbH.

Wyjaśnił, że planując zastosowanie tego rozwiązania w drogeriach, sieć bierze przy tym pod uwagę specyficzne uwarunkowania danej lokalizacji, np. to, czy w pobliżu znajduje się dom spokojnej starości.

W średniej perspektywie czasowej Rossmann planuje, że ponad połowa jego niemieckich drogerii będzie wyposażona w wózki z lupami. – Mamy sygnały, zwłaszcza od starszych klientów, że to rozwiązanie bardzo im się podoba – zdradził nam Josef Lange. Według jego słów szkła powiększające sprawdzają się, gdyż opakowania produktów stają się coraz bardziej kompaktowe, a ważne informacje, takie jak skład produktu drukowane są bardzo małą czcionką.

– Pozytywny oddźwięk ze strony klientów Rossmanna sprawił, że na rynku słychać już głosy, że do wprowadzenia wózków ze zintegrowanym szkłem powiększającym szykują się także inne sieci spoza branży drogeryjnej – podsumował Josef Lange.

Natomiast w Polsce, choć po kilkudziesięciu drogeriach Rossmanna również jeżdżą wózki sklepowe zamiast koszyków, nie będą one na razie wyposażone w lupy. – W Polsce na razie o tym nie myślimy – poinformował Jakub Jankowski z działu rzecznika prasowego Rossmann Polska.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ola 15.07.2018

    Dobrze byłoby, gdyby był również przydatny dla zarządu Rossman w Polsce. Polski klient nie jest gorszy od niemieckiego i też chciałby mieć komfort mogąc przeczytać etykietę na produkcie w Rossmanie. Litery są za małe,żeby je odczytać nawet w okularach.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.