28.10.2020/16:28

Rosyjska Lenta stawia czoło pandemii. Sieć otworzyła dwa nowe supermarkety

Lenta, jedna z największych sieci hipermarketów w Rosji otworzyła dwa sklepy w formacie supermarket w Moskwie.

Pierwszym sklepem jest supermarket Lenta znajdujący się przy ulicy Bełomorskiej 16A o łącznej powierzchni 1139 mkw., z czego 585 mkw. to powierzchnia handlowa. Przy obiekcie znajduje się 15 miejsc parkingowych, zaś wewnątrz – 6 kas fiskalnych. Supermarket jest otwarty od 8:00 do 23:00 przez siedem dni w tygodniu. Drugi supermarket znajduje się przy ulicy Zoi i Aleksandra Kosmodemianskich 23. Sklep ma łączną powierzchnię 1162 mkw., w tym 629 mkw. powierzchni handlowej. Sklep również posiada 6 kas fiskalnych i jest otwarty w godzinach od 8.00 do 23.00 siedem dni w tygodniu.

Oba supermarkety są otwierane w ramach długoterminowej umowy z Grupą ADG. Nieruchomości są wynajmowane przez firmę Lenta. Sklepy oferują asortyment obejmujący odpowiednio 7500 i 8000 SKU, który został wybrany specjalnie dla mieszkańców Moskwy i obejmuje własne marki Lenty oraz produkty pochodzące od dostawców działających w całym kraju, a także produkty lokalnych producentów.

Lenta wyposażyła lokale tak, aby sprostać różnym potrzebom klientów. Projekt wizualny obu sklepów ma na celu promowanie świeżej i zdrowej żywności. Z kolei, nowy sprzęt pozwala na wygodniejsze zakupy i odpowiednią reprezentację towarów.

Firma podjęła też wyraźne kroki, aby zapewnić swoim klientom i pracownikom bezpieczeństwo w czasie pandemii koronawirusa. Wszystkie sklepy działające pod tym szyldem są wyposażone w stacje odkażające i ekrany ochronne przy kasach i obszarach produkcyjnych, aby zminimalizować zagrożenia dla zdrowia. Personel jest wyposażony w wysokiej jakości maski i rękawice oraz codziennie przechodzi procedurę kontroli temperatury ciała. Cały sprzęt i pomieszczenia są czyszczone środkami dezynfekującymi kilka razy dziennie.

Lenta szczególnie też dba o starszych klientów. Jak zaznacza Tatiana Safutina, dyrektor komercyjny sieci, osoby w starszym wieku to lojalni klienci, o ile detalistom udaje się zdobyć ich zaufanie. „Jako hipermarket numer jeden w Rosji mamy specjalny asortyment dla różnych grup klientów. Seniorom oferujemy m.in. dedykowane artykuły higieniczne czy produkty spożywcze ze zmniejszoną zawartością cukru. Mamy specjalne usługi dla osób starszych, np. oferujemy indywidualną pomoc podczas zakupów. Mamy specjalne wózki, które czynią doświadczenie zakupowe łatwiejszym dla ludzi starszych” – powiedziała Tatiana Safutina podczas Retail & FMCG Congress 2020 organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze.

Dodała też, że promocje oferowane przez sieć uwzględniają segmentację klientów według grup wiekowych i pojemność ich portfeli. Jednym z ważnych targetów są seniorzy.

„O ludziach starszych powiedziałabym, że dla każdego detalisty jest to niesamowite źródło informacji zwrotnych, ponieważ ci klienci mają bardzo konkretne listy zakupowe, rozumieją czego pragną i oczywiście oczekują dobrej wartości za wydane pieniądze. Mamy specjalny dział i specjalny asortyment, na który składają się produkty świeże, bezcukrowe, sprzyjające zdrowemu stylowi życia” – wyjaśniła Tatiana Safutina.

Podkreśliła również, że równie uważnie, jak osób starszych, należy słuchać młodych konsumentów i starać się tak odpowiadać na ich potrzeby, by zdobyć ich lojalność.
Łączna liczba obiektów handlowych działających pod szyldem Lenta wynosi 250 hipermarketów w 88 miastach w całej Rosji i 138 supermarketów m.in. w Moskwie, Sankt Petersburgu, Nowosybirsku i Jekaterynburgu.

Lenta to największa sieć hipermarketów w Rosji i trzecia co do wielkości sieć detaliczna w kraju. Firma powstała w 1993 roku w Sankt Petersburgu. Przeciętny hipermarket Lenta ma powierzchnię sprzedażową ok. 5500 mkw. Z kolei, supermarket ma powierzchnię sprzedaży około 800 mkw. Spółka ma także dwanaście centrów dystrybucyjnych. Do największych udziałowców tej sieci detalicznej należy firma Severgroup. Lenta jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i na Moskiewskiej Giełdzie, jest notowana pod symbolem „LNTA”. 
 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

1 komentarz

  • Grzegorz 29.10.2020

    To jakaś chyba podròba.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także