20.11.2017/23:09

Rosyjska Lenta wchodzi do EMD - największej w Europie grupy zakupowej

Rosyjski detalista Lenta został nowym członkiem European Marketing Distribution (EMD) AG - jednego z największych europejskich sojuszy zakupowych. Dzięki wejściu do grupy EMD Lenta zyskuje nowe możliwości pozyskiwania towaru. Silna obecność w Rosji wzmocni pozycję EMD na międzynarodowym rynku.

Mająca siedzibę w Petersburgu Lenta to jeden z największych detalistów w Rosji, prowadzący 214 hipermarkety działające w 79 miastach na terenie całej Rosji i 71 supermarketów na terenie całego kraju. Firma odnotowuje roczne przychody na poziomie 4,5 mld euro i zatrudnia ok. 40,4 tys. osób.

Dzięki członkostwu w EMD Lenta zwiększy swój potencjał w zakresie pozyskiwania towaru, co przełoży się na znaczne oszczędności na łańcuchu dostaw. Zaoszczędzone w ten sposób środki Lenta będzie mogła przeznaczyć na inwestycje wzmacniające jej ofertę.

Jako członek grupy EMD, która działa w 22 państwach, Lenta będzie miała do dyspozycji bogate zaplecze do prowadzenia zakupów na zagranicznych rynkach. Otworzą się przed nią również możliwości uzyskania synergii działań marketingowych, a także nowe alternatywy dla działalności w zakresie marek europejskich i marek własnych.

- Wejście do silnej i opartej na partnerstwie społeczności grupy EMD to dla nas powód do wielkiego zadowolenia. Z pewnością korzystnie wpłynie to na poziom sprzedaży naszej firmy, EMD daje nam bowiem dostęp do bogatej oferty produktów i narzędzi marketingowych, dzięki którym będziemy mogli przyspieszyć nasz wzrost na rosyjskim rynku, zachowując strategiczną orientację na klienta - powiedział dyrektor generalny Lenty Jan Dunning.

Lenta jest największą siecią hipermarketów w Rosji i czwartą największą siecią sklepów detalicznych w kraju. Założona w 1993 r. w Petersburgu firma prowadzi 214 hipermarketów działających w 79 miastach na terenie całej Rosji oraz 71 supermarketów na terenie Moskwy, Petersburga, Nowosybirska, Jekaterynburga i Regionu Centralnego, dysponując łącznie ok. 1 282 520 mkw. powierzchni sprzedaży. Przeciętna powierzchnia sprzedażowa hipermarketu Lenta wynosi ok. 5 700 mkw., natomiast w supermarketach powierzchnia ta wynosi ok. 900 mkw. Firma posiada siedem własnych centrów dystrybucyjnych.

Do największych udziałowców Lenty należą TPG Capital i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, a więc podmioty kładące szczególny nacisk na wysokie standardy w zarządzaniu korporacyjnym. Lenta notowana jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i Moskiewskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Grupa EMD reprezentowana jest w 20 krajach Europy, a także w Australii i Nowej Zelandii. Podmioty działające w ramach grupy współpracują na całym świecie w zakresie kupowania produktów pod marką własną, a także negocjowania na szczeblu ponadnarodowym umów z producentami markowych wyrobów. Założona w 1989 r. grupa EMD to jedna z największych w Europie grup zakupowych wykazująca łączny obrót na poziomie ok. 184 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.