20.11.2018/11:39

Rosyjski X5 kosi konkurencję

X5 Retail Group ma systemem, dzięki któremu jego zyski pną się w górę. Jeden z największych detalistów w Rosji poinformował o wynikach projektu pilotażowego, dzięki któremu zysk pochodzący ze sprzedaży produktów w ramach spersonalizowanych akcji może być dwukrotnie wyższy.

Jak czytamy w serwisie retail.ru, w ramach przeprowadzonego pilotażu analitycy i specjaliści w dziedzinie IT sieci sklepów Piatioroczka (ros. piąteczka) we współpracy z firmą Glowbyte Consulting opracowali system służący do kastomizacji akcji promocyjnych, aby uwzględniały one potrzeby klientów.

System automatycznie dobiera najbardziej aktualne oferty dla klientów na podstawie danych pochodzących z poprzednich działań marketingowych. Pilotaż został przeprowadzony na grupie liczącej dwa miliony klientów sieci sklepów Piatioroczka, którzy uczestniczą w programie lojalnościowym firmy. Wszyscy klienci zostali podzieleni na 27 grup w zależności od ich historii zakupowej. System analizował, w jaki sposób poszczególne grupy reagują na promocje, w jak to wpływa na wielkość sprzedaży oraz na ile zyskowne dla firmy okazała się dana promocja. Po przeprowadzeniu analizy promocje były adresowane do szerokiej grupy klientów sieci.

W wyniku tego pilotażu, zespół projektowy określił najbardziej dochodowe schematy promocyjne i komunikacyjne. Marżowość niektórych z nich była dwukrotnie wyższa w porównaniu do średniego wskaźnika, jaki sieć sklepów osiągała przed wdrożeniem tej funkcji.

– Dla nas cyfrowa współpraca z klientami jest skrajnie ważna, ponieważ chcemy nie tylko odpowiadać na ich aktualne zapotrzebowania, ale i wyprzedzać je. Dlatego personalizacja podejścia do każdego klienta jest jednym z priorytetowych kierunków rozwoju sieci handlowej. Przetestowana technologia jednym z ważnych narzędzi służącym do wykonania tego zadania. Wysoko cenimy otrzymane wyniki i nie zamierzamy na tym poprzestać. W najbliższym czasie na klientów sklepów Piatioroczka będzie czekać mnóstwo spersonalizowanych ofert, których podstawę będzie stanowić głębokie zrozumienie ich zapotrzebowani i zainteresowań – skomentowała Aleksandra Kalukina, dyrektor departamentu marketingu sieci sklepów Piatioroczka.

X5 to jeden z największych detalistów w Rosji rozwijający kilka sieci handlowych w różnych formatach. Firma szacuje, że w tym roku zostanie otwarto łącznie około 2,5 tys. sklepów. Plany na przyszły rok są nieco skromniejsze, ale również imponujące. Detalista chce otworzyć 2 tys. nowych placówek handlowych. Dla porównania największe sieci handlowe w Polsce takie Żabka i Biedronka otworzą w tym roku 700 i 80 nowych sklepów odpowiednio.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.