OMD zwycięzcą przetargu na globalną obsługę medialną AliExpress
Sieć domów mediowych OMD wygrała przetarg na obsługę medialną należącej do Grupy Alibaba platformy marketplace AliExpress - podała agencja w komunikacie.
Kontrakt dotyczy obsługi w skali globalnej. Tym samym OMD będzie koordynować działania AliExpress we wspomnianym zakresie na wszystkich kluczowych rynkach, w tym w Polsce, Brazylii, Hiszpanii, Korei Południowej czy Arabii Saudyjskiej.
Kontrakt AliExpress z OMD zawarty został na 2021 r.
Jak donoszą wirtualnemedia.pl, roczny budżet AliExpress szacowany jest na 25 mln dolarów. Portal wskazuje, że chińskiego giganta e-commerce do tej pory obsługiwała agencja MediaPlus z Singapuru, za wyjątkiem rynku koreańskiego, gdzie partnerem firmy był MediaCom.
W Polsce za obsługę AliExpress formalnie będzie odpowiadać w 2021 r. OMD Optimum Media, czyli jeden z trzech domów mediowych wchodzących w skład OMD (obok OMD Macroscope i MDM).
7