Rozwój rynku piwa pod znakiem zapytania
Na piwo Polacy przeznaczają ponad 15 mld zł rocznie, co oznacza, że kategoria zajmuje pierwsze miejsce wśród wydatków na żywność i napoje. Jednak o dalszy rozwój rynku będzie trudno - czytamy w Rzeczpospolitej.
Z raportu firmy badawczej Nielsen zaprezentowanego podczas Polskiego Kongresu Browarniczego wynika, że sprzedaż detaliczna piwa w Polsce od września 2015 r. do sierpnia 2016 r. wzrosła o 2,2 proc., do ponad 30 mln hl. Jak czytamy w Rzeczpospolitej, browary, które lata szybkiego rozwoju mają już u nas za sobą, nie kryją zadowolenia z wyniku. Dla porównania: od stycznia do grudnia 2015 r. popyt na piwo poszedł w górę o 1,4 proc.
Sprzedaż piwa napędzały emocje podczas piłkarskiego Euro. Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich zauważa na łamach Rzeczpospolitej, że na wzrost sprzedaży piwa przełożyło się wyjście polskiej drużyny z grupy. Jednak duża konkurencja i presja na ceny sprawiają, że od dłuższego czasu wydatki na piwo rosną wolniej niż jego sprzedaż liczona w hektolitrach. Jak wskazuje Rzeczpospolita, ostatni rok nie był wyjątkiem. Danie Nielsena potwierdzają, że Polacy wydali na piwo niespełna 15,3 mld zł, czyli o 1,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Więcej w Rzeczpospolitej
1