16.06.2020/11:39

Ruch przechodzi transformację cyfrową

Ponad 1000 konferencji grupowych, 3100 rozmów głosowych, blisko 10 tys. wiadomości na kanałach online i niemal 82 tys. wpisów na czatach – to liczby uświadamiające jak intensywną pracę w zakresie transformacji cyfrowej ma za sobą spółka Ruch.

Wprowadzenie środowiska do zdalnej pracy i współpracy dla ponad 500 pracowników stanowi jeden z elementów prowadzonego w spółce procesu technologicznych zmian, realizowanych wspólnie z Microsoft i Operatorem Chmury Krajowej.

Cyfrowa transformacja nie polega jedynie na wdrażaniu technologii. To ciągły proces doskonalenia biznesu oraz zmiany podejścia do roli i miejsca klienta. Potrzebna jest dojrzałość organizacji, której nie da się osiągnąć bez świadomego działania jej liderów.

„Wyzwania wynikające z pandemii jedynie wymogły na nas szybsze działanie, ale zgodnie z wcześniej opracowanym planem transformacji cyfrowej. Nagle RUCH, tak jak wiele innych organizacji, znalazł się w trudnej i w niespodziewanej sytuacji, w której – chcąc dalej kontynuować działalność – musiał się odnaleźć. Priorytetem było zapewnienie bezpiecznych warunków działania dla pracowników oraz takie zorganizowanie procesów biznesowych, by z dnia na dzień mogły się one odbywać w trybie zdalnym” – mówi Miłosz Szulc, prezes zarządu Ruch.

To błyskawiczne działanie nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie gotowość organizacji i otwartość ponad 500 pracowników na zmianę. Konsekwentnie opracowany harmonogram zmiany systemowej, opierający się o przygotowany plan transformacji, zdiagnozowane potrzeby procesowe oraz biznesowe organizacji, przygotowany był już w połowie 2019 roku. Świadomy wybór partnerów zapewniających wsparcie technologiczne, takich jak Microsoft oraz Operator Chmury Krajowej pozwolił na transformację, która nie sprowadzała się jedynie do zakupu licencji na użytkowanie określonych produktów.

Flota Ruch każdego dnia pokonuje 100 tys. km obsługując ponad 18 tys. punktów sprzedających prasę. To zarówno ponad 1300 własnych kiosków oraz saloników prasowych, jak i znacząca ilość sklepów sieci handlowych czy przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą prasy. RUCH zapewnia także wsparcie dla branży e-commerce świadcząc usługi fulfillment (m.in. outsourcing przestrzeni magazynowej oraz obsługa logistyczna). Spółka rozwija również własną usługę kurierską, jaką jest Paczka w Ruchu, w ramach której klienci mogą skorzystać z blisko 3,8 tys. punktów odbioru przesyłek. Ruch to także kiosk on-line, prenumerata i dystrybutor książek.

„Chcąc zarządzić zmianami w organizacji niezbędne były wielopoziomowe działania, począwszy od przygotowania planu transformacji cyfrowej po powołanie Biura Doskonalenia Procesowego i Zarządzania Projektami. Wdrożenie metodyki projektowej pozwoliło nam na uporządkowanie zakresu prac rozwojowych oraz optymalizacyjnych w Spółce. Równolegle zainicjowaliśmy szereg inicjatyw z zakresu transformacji cyfrowej, którymi zarządzał Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej. Zdawaliśmy sobie sprawę, że wdrożenie opracowanego planu transformacji technologicznej wymaga znacznego rozwoju dojrzałości organizacji” – komentuje Miłosz Szulc.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.