06.05.2020/14:29

Ruch w galeriach handlowych o połowę mniejszy niż przed epidemią!

Z analizy Placeme wynika, że Polacy zareagowali na reotwarcie sklepów w takich obiektach z dużą ostrożnością. Na zakupy w nich najchętniej ruszyli mieszkańcy mniejszych miast. Największe problemy z odzyskaniem klientów miały duże centra.

4 maja centra oraz parki handlowe w całej Polsce odwiedziło 2,7 mln Polaków. Było to zaledwie 52% ruchu, jaki był analogicznie w poniedziałki w styczniu i lutym, czyli przed wprowadzeniem ograniczeń. Najbardziej odporne na kryzys były małe parki handlowe poza dużymi miastami, gdzie spadki ograniczyły się do ok. 20% ruchu. Z kolei centra handlowe w dużych miastach straciły najwięcej – w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu spadki wyniosły do 55%. 

W pomajówkowy poniedziałek najwięcej klientów odwiedziło Atrium Felicity w Lublinie, Atrium Redutę w Warszawie oraz Tarasy Zamkowe w Lublinie. Bardzo popularne były też galerie handlowe zlokalizowane przy dworcach, jak Avenida w Poznaniu, Galeria Katowicka i Złote Tarasy. Jednak we wszystkich tych przypadkach, było to i tak zaledwie połowa normalnego ruchu. 
 
Z analiz Placeme wynika także, że stosunkowo najbardziej za zakupami tęsknili Łodzianie. Tamtejsze centra handlowe odzyskały 53% ruchu z czasów przed pandemią. Na kolejnych miejscach w tym rankingu uplasowała się Gdańsk i Katowice. Warszawa zajęła dopiero piątą lokatę. Jeśli chodzi o stołeczne galerie to w 1. dniu otwarcia najwięcej klientów odzyskały kolejno: Wola Park (52%), Atrium Promenada (49%), Blue City (46%), Galeria Mokotów i Westfield Arkadia (44%), Złote Tarasy (39%) oraz Galeria Młociny (37%). 

Swoje szacunki na ten temat za pośrednictwem Twittera podało też PKO Securities. Wg nich 5 mają ruch w trzech największych centrach handlowych w Warszawie (Westfield Arkadia, Galeria Mokotów i Złote Tarasy) osiągnął 45-53% normalnego poziomu sprzed pandemii COVID19. 4 maja był jeszcze niższy, bo oscylował w granicach 14-26%. 

Z danymi dotyczącymi odwiedzalności centrów handlowych opublikowanymi przez firmę Placeme nie zgadza się firma Unibail-Rodamco-Westfield, właściciel warszawskich galerii Westfield Arkadia oraz Galeria Mokotów.

Zdaniem Unibail-Rodamco-Westfield zgromadzone i upublicznione przez Placeme informacje dotyczące wspomnianych centrów handlowych są nieprawidłowe. „Pomiary przeprowadzone profesjonalnie przez obydwa nasze centra (z pomocą precyzyjnego systemu kamer pomiarowych) wskazują, że w obydwu przypadkach podane przez Placeme dane znacznie odbiegają od stanu faktycznego - są zaniżone. Pierwszego dnia obydwa obiekty cieszyły się większym zainteresowaniem klientów, niż sugerują analizy firmy” – wskazuje biuro prasowe reprezentujące Westfield Arkadia.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • NYJA 07.05.2020

    Ruch to jedno, a konwersja ważniejsza. Ludzie przyszli coś kupić, a nie tylko pomacać. Realnie było 70-80% sprzedaży.

  • pasażer i klient 06.05.2020

    Jedno z wyjsc dworca PKP w Poznaniu jest vis a vis wejscia do galerii handlowej - tak wiec czesc tych osob co weszla przez drzwi obrotowe do galerii. to moga byc tez pasazerowie ktorzy wychodzac z dworca PKP przeszli przez galerie do wyjscia w strone Wildy albo do tunelu pod ulica Matyi. Czesc mogla przejsc i cos kupic, a czesc mogla przejsc i nic nie kupic.

  • Lbn 06.05.2020

    Tarasy Zamkowe (Lublin) - obecna nazwa to VIVO (niestety), która funkcjonuję grubo od ponad roku.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.