17.03.2022 / 18:50
StoryEditor

Rusza międzynarodowa akcja Kobiety na Banknoty. Część środków przeznaczona na pomoc dla matek z dziećmi z Ukrainy

Banknot 0 Euro Souvenir z wizerunkiem Natalii Janoszek (Banknoty Pamiątkowe)
Kobiety na banknotach pojawiają się rzadko, a na polskich współczesnych banknotach obiegowych nie ma ich wcale. Banknoty Pamiątkowe postanowiły zwrócić uwagę na tę sytuację i zainicjować jej zmianę, a do udziału w akcji zaprosiły aktorkę Natalię Janoszek. Projekt „Kobiety na banknoty” promuje specjalny pamiątkowy banknot z wizerunkiem aktorki oraz międzynarodowy spot, którego premiera miała miejsce podczas inauguracji 15 marca. Część środków ze sprzedaży banknotu zostanie przeznaczona na rzecz wybranej organizacji charytatywnej, ze szczególnym uwzględnieniem pomocy dla matek z dziećmi z ogarniętej wojną Ukrainy.

Pierwsza emisja banknotu pamiątkowego 0 Euro Souvenir miała miejsce we Francji w 2015 r. Projekt szybko zyskał popularność, poszerzając swój zasięg o kolejne kraje Europy. W Pol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 10:46
StoryEditor
Poczta Polska wychodzi na prostą? Wzrost przychodów i nowy format placówek

Poczta Polska może pochwalić się znacznym wzrostem przychodów i poprawą rentowności. Zatrzymano też zwolnienia grupowe. A urzędy pocztowe zyskują nowy format, który przekłada się na wzrost sprzedaży.

W artykule przeczytasz:

  • Sebastian Mikosz: wskaźnik EBIDTA Poczty Polskiej jest dodatni
  • Rekordowa strata Poczty Polskiej za 2023 rok i kredyt na wynagrodzenia
  • W Poczcie Polskiej nie będzie już zwolnień grupowych. „Nie ma sensu ich kontynuować”
  • Gigantyczna rekompensata ratuje sytuację Poczty Polskiej
  • Placówki pocztowe w nowym standardzie. Wzrost prowizji netto o 116 proc.

Sebastian Mikosz: wskaźnik EBIDTA Poczty Polskiej jest dodatni

Jak donosi Rzeczpospolita, Poczta Polska w 2024 roku odnotowała znaczną poprawę najważniejszych wskaźników finansowych. Znacznie ograniczyła straty i powiększyła swoje przychody, co przekłada się także na poprawę rentowności operatora pocztowego.

Na dziś wielkim sukcesem jest to, że nasz wskaźnik EBIDTA jest dodatni – wskazywał Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej w niedawnym wywiadzie dla Forbes Polska.  – Jeszcze w 2023 roku EBIDTA była ujemna, ale poprawiliśmy ją o 300 milionów złotych, dzięki czemu jest obecnie na lekkim plusie – dodał szef Poczty Polskiej.

Rekordowa strata Poczty Polskiej za 2023 rok i kredyt na wynagrodzenia

O tym jak tragiczna była sytuacja PP świadczą dwa fakty. Strata brutto za 2023 roku wynosiła aż 745 mln zł.  W kwietniu 2024 r. Poczta musiała zaciągnąć kredyt hipoteczny, aby mieć z czego wypłacić pracownikom wynagrodzenia.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2025 / 15:19
StoryEditor
Centra handlowe z minimalnym spadkiem obrotów. Klienci wydają więcej podczas jednej wizyty
Galeria Młociny (fot. Galeria Młociny)

W lutym obroty centrów handlowych skupionych w Polskiej Radzie Centrów Handlowych spadły o 2,8 proc. jednak mniejsza była liczba dni handlowych. Konwersja wzrosła za to o 2,4 proc.

PRCH podkreśla, że luty 2025 nie przyniósł przełomu dla branży centrów handlowych. Obroty ogółem zmniejszyły się o 2,8 proc. w ujęciu rok do roku, a odwiedzalność (PRCH Footfall...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 12:16