17.12.2020/08:35

Rynek alkoholu notuje spadki, ale kategoria wina rośnie

Sprzedaż alkoholu ogółem nieco spadła. Jedną z najszybciej rosnących kategorii jest wino – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Z opublikowanych przez „Rzeczpospolitą” danych Nielsena wynika, że od listopada zeszłego roku do października 2020 roku sprzedaż alkoholu w Polsce wartościowo wzrosła 7 proc., co jest m.in. efektem wzrostu cen na skutek podwyżek akcyzy.

Ilościowo rynek spadł jednak tylko o 1 proc. „Rzeczpospolita” podaje, że mocno rośnie kategoria win – stołowe zyskały 9 proc., do 2,3 mld zł, zaś ilościowo wzrosły o 6 proc.

Anna Anasik, konsultant z Nielsena, zauważa na łamach „Rzeczpospolitej”, że najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są wina musujące, na które Polacy wydali 555 mln zł. To 16-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku.

W rzeczywistości wydaliśmy więcej, bo dane nie uwzględniają gastronomii i imprez masowych: razem z nimi może być nawet 3,5 mld zł.

Więcej w „Rzeczpospolitej”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także