Sprzedaż alkoholu ogółem nieco spadła. Jedną z najszybciej rosnących kategorii jest wino – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Z opublikowanych przez „Rzeczpospolitą” danych Nielsena wynika, że od listopada zeszłego roku do października 2020 roku sprzedaż alkoholu w Polsce wartościowo wzrosła 7 proc., co jest m.in. efektem wzrostu cen na skutek podwyżek akcyzy.
Ilościowo rynek spadł jednak tylko o 1 proc. „Rzeczpospolita” podaje, że mocno rośnie kategoria win – stołowe zyskały 9 proc., do 2,3 mld zł, zaś ilościowo wzrosły o 6 proc.
Anna Anasik, konsultant z Nielsena, zauważa na łamach „Rzeczpospolitej”, że najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są wina musujące, na które Polacy wydali 555 mln zł. To 16-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku.
W rzeczywistości wydaliśmy więcej, bo dane nie uwzględniają gastronomii i imprez masowych: razem z nimi może być nawet 3,5 mld zł.
Więcej w „Rzeczpospolitej”
1