Rynek centrów handlowych w Polsce dojrzewa. Pojawiają się nowe wyzwania [ANALIZA]
W 2019 roku powierzchnia najmu na rynku nowoczesnego handlu w Polsce przyrosła o 410 tys. mkw przekraczając na koniec grudnia pułap 15 mln mkw Wielkość nowej podaży z roku na rok jest coraz bardziej ograniczona, a rozwój sektora jest stymulowany przez zmiany zachodzące w istniejących obiektach, zwłaszcza tych starszej generacji. Przebudowy i rozbudowy, wprowadzanie nowych najemców, poszerzanie oferty o elementy gastronomiczne i rozrywkowe to trendy, które będą dominowały w segmencie handlu stacjonarnego w ciągu najbliższych lat – podkreślają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland.
Pozostało jeszcze 91% tekstu.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
2 komentarze
-
05.02.2020
1/2 Jakiś czas temu śródmieście Katowic opustoszało. Zniknęli ludzie, do tej pory były tam tłumy. Ponieważ bywam w Katowicach regularnie, ale rzadko, tj. raz na dwa-trzy-cztery lata, różnica była szokująca. W przygnebiający sposób, bardzo mocno i w krótkim czasie podupadł handel w centrum miasta. W sklepach pustki i marazm.. Przechodnie na pytanie "gdzie są ludzie, co się stało?" zgodnie, wszyscy tak samo, odpowiadali: "Jak to gdzie, w Sielsi!". Taki jest wpływ galerii na polskie miasta. Zabija się lokalna przedsiębiorczość, lokalny handel. Pieniądze z najmu przez dziesięciolecia zamiast do kasy miasta lub przynajmniej do kieszeni właściciel budynków (co przeklada się…. cd 2/2
-
05.02.2020
2/2 ….. na zamożność społeczeństwa i gminy) idą i będą trafiały niemal w całości do właściciela galerii oraz do sieciówek, gownie zagranicznych a juz na pewno nie lokalnych, które sa głównymi najemcami w galeriach. Na Zachodzie samorządy dbają o równowagę, w Polsce zdają się nie rozumieć o jak wielką stawkę idzie gra – o losy całej lokalnej społecznośći. Jedna galeria potrafi zneutralizować zycie i handel w połowie średniego miasta. Te same sklepy, sieciowki, położone przy ulicach handlowych - ożywią miasto, zapewnią dochody całej lokalnej społeczności, przyciągną klientów, staną się lokomotywami lokalnego handlu np. spozywczego, ale tez mniejszych butikow odziezowych, uslug, itd. co znowu wpłynie na rozwój całej społeczności.