13.08.2013/10:57

Rynek cydru i perry wart blisko 200 mln zł

Rośnie grono producentów, którzy chcą produkować cydr. Wkrótce dołączy do nich Jantoń – informuje „Rzeczpospolita”.

Z marką Cydr Lubelski zadebiutowała niedawno grupa Ambra, lider polskiego rynku wina. Bartex Bartol wprowadził Desire Cydr, a Warwin – Warkę Cider oraz Warkę Perry (na bazie gruszek). Do tego grona dołączyła Kompania Piwowarska, lider rynku piwa, która wprowadziła Green Mill Cider. Wysyp nowych marek to m.in. efekt obniżenia akcyzy na cydr od początku stycznia br. (obniżka dotyczy produktów o zawartości alkoholu do 5 proc.). Euromonitor International szacuje, że w tym roku nasze wydatki na cydry i perry sięgną 196,5 mln zł – podaje „Rzeczpospolita”. W 2015 roku wartość tego rynku może wzrosnąć o ponad 10 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.