28.10.2020/18:20

Rynek magazynowy ma się dobrze głównie za sprawą rosnącego w siłę e-commerce

Pod koniec III kwartału Panattoni było w trakcie budowy obiektów o powierzchni 1,5 mln mkw. w całej Europie. Skala realizowanych projektów pokazuje odporność sektora magazynowego na koronakryzys, ale też nowe trendy w gospodarce. 

Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni, w prowadzonych inwestycjach zdecydowanie zwiększył się wolumen powierzchni dedykowanej e-commerce, która we wszystkich projektach realizowanych w III kwartale br. stanowi już 20 proc. Znacząco wzrósł również udział powierzchni przeznaczonej na potrzeby firm produkcyjnych, ale też i dystrybucyjnych, które były uzależnione od importu i w czasie pierwszej fazy doznały zachwiań w dostawach produktów lub półproduktów. Od początku swojej działalności Panattoni dostarczyło na rynku europejskim już ponad 10 mln mkw. powierzchni magazynowo-przemysłowej. Ponad jedna trzecia z niej to projekty związane z e-commerce, co - jak przewiduje deweloper - ulegnie zwiększeniu. Wskazują na to dane z wszystkich rynków Stargo Kontynentu.

Według raportu „Europa 2020: Region e-commerce”, już teraz oczekuje się, że wartość handlu elektronicznego w Europie na koniec 2020 roku wyniesie 717 miliardów euro. To oznacza wzrost o 12,7 procent w porównaniu z sytuacją w zeszłym roku. O ile najbardziej rozwinięty jest rynek e-commerce w Europie Zachodniej - region odpowiada za 70 proc. całkowitej wartości handlu elektronicznego w Europie i ma najwyższy odsetek kupujących online (94 proc. UK, Niemcy i Holandia po 84 proc.) – to największy wzrost występuje we wschodniej części Europy. W Rumunii i Bułgarii jest on na poziomie 30 proc. Hiszpania również wykazuje dobry rozwój rynku, odnotowując 29-proc. wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem.

W Polsce, według badania z I półrocza 2020 r. „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” realizowanego wspólnie z Izbą Gospodarki Elektronicznej - już 73 proc. internautów robi zakupy online – to aż o 11 p.p. lepszy wynik od poprzedniej edycji badania. Dlatego pod koniec br. roku można spodziewać się znacznie większego wzrostu wartości branży rok do roku, niż przewidywane wcześniej 18 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także