04.01.2017/11:24

Rynek mrożonek w Polsce rośnie na trendzie fit

Ze względu na walory zdrowotne warzyw i owoców oraz ich niską kaloryczność na trendzie prozdrowotnym korzysta cała kategoria mrożonek. Czynnikiem pobudzającym sprzedaż są dodatkowo nowości, które trafnie wpisują się w mody żywieniowe.

Producenci mrożonych warzyw i owoców mają powody do zadowolenia – podczas gdy inne kategorie rozwijają się powoli lub wręcz tkwią w stagnacji, rynek mrożonek już od kilku lat radzi sobie całkiem dobrze, i to dzięki produktom markowym, a nie private labels.

Bezpieczne i zdrowe

Wygląda na to, że prowadzone przez wiele lat działania edukacyjne producentów przyniosły wreszcie efekt. – Konsumenci zaczynają rozumieć, że mrożenie to naturalny i bezpieczny sposób przechowywania żywności – mówi Marek Rogoża, dyrektor marketingu w Igloteksie.

Jego zdaniem wzrostom sprzyja także wprowadzanie nowych, innowacyjnych produktów odpowiadających na aktualne trendy konsumenckie.

Beata Łosiak, rzecznik prasowy holdingu Hortex, przywołuje badania instytutu GfK Polonia, z których wynika, że w ciągu ostatnich czterech lat liczba Polaków przekonanych, że mrożone warzywa i owoce nie zawierają sztucznych dodatków, zwiększyła się aż o 20 proc.

Coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę także z tego, że błyskawiczne mrożenie w niskich temperaturach nie powoduje strat na wartości odżywczej warzyw i owoców oraz że mrożone warzywa i owoce nie zawierają konserwantów – informuje Beata Łosiak. Dodaje, że mrożonki zawierają tyle samo witamin i minerałów co świeże warzywa i owoce, szczególnie w sezonie zimowym, i że nie zawierają składników modyfikowanych genetycznie.

770 mln zł w zamrażarkach

Hortex Holding podaje za Nielsenem, że tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo. Co ważne, ten pozytywny trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od mieszanek warzywnych, przez warzywa na patelnię a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce.

Polacy kupują rocznie już blisko 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Kategoria może się pochwalić wysoką penetracją – 70 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju używa mrożonych warzyw i owoców do przygotowywania posiłków.

Wyzwaniem dla producentów jest wypracowanie szerokiej, całorocznej dostępności najlepiej rotujących wariantów. Mrożonki muszą konkurować z poszerzającą się ofertą mrożonych filetów rybnych i lodów. Przeciętny sklep spożywczy dysponuje mocno ograniczoną ilością miejsca w zamrażarce, więc asortyment należy zoptymalizować, kierując się udziałami rynkowymi poszczególnych rodzajów mrożonek, pozycją marek i ich bestsellerowych produktów oraz potrzebami i upodobaniami klientów. Sama oferta powinna być dostosowana do pór roku ze szczególnym uwzględnieniem okresów świątecznych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.