02.11.2021 / 12:01
StoryEditor

Rynek napojów 10 miesięcy po wprowadzeniu podatku cukrowego. Sprzedaż spadła, ceny wzrosły [ANALIZA]

Napoje energetyczne na sklepowych półkach (fot. Shanti Hesse / Shutterstock.com)
Jak pokazują dane paragonowe agencji badawczej CMR, 2021 rok  jest trudny dla producentów napojów bezalkoholowych i sklepów prowadzących ich sprzedaż. Pandemia, niższe niż w poprzednich latach temperatury powietrza oraz wprowadzona z początkiem roku opłata cukrowa wpłynęły na ograniczenie popytu, a na rynku widać wyraźny wzrost cen.

Jak podkreśla Tomasz Rydzewski, analityk CMR, podwyżki najbardziej widać w segmencie napojów gazowanych, wód smakowych, energetyków i herbat mrożonych.

– Wspomniane podw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.10.2025 / 18:43
StoryEditor
Walmart wkracza w agentic AI - zakupy z ChatGPT. To rewolucja w handlu FMCG!

Walmart łączy siły z OpenAI, by stworzyć zakupy oparte na sztucznej inteligencji. ChatGPT umożliwi klientom robienie zakupów bezpośrednio w rozmowie. Dzięki tej współpracy rewolucja w światowym handlu FMCG nabiera prawdziwych rumieńców.

Walmart i Sam’s Club wchodzą w nową erę handlu detalicznego, ogłaszając partnerstwo z OpenAI. Inicjatywa ta ma na celu stworzenie doświadczeń zakupowych opartych na sztucznej in...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.10.2025 / 11:35
StoryEditor
Strefa Kaprysów w Żabce. Testy nowego konceptu sprzedażowego w sieci
Strefa Kaprysów w Żabce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strefa Kaprysów - tak nazwany został nowy koncept handlowy, jaki pojawił się w niewielkiej liczbie sklepów sieci Żabka. Największy operator franczyzowy w Polsce zgromadził w jednym miejscu wybrane słodycze oraz artykuły non-food.

W Strefie Kaprysów w Żabce umieszczone zostały takie produkty, jak m.in. maseczki koreańskie, butelki filtrujące i naklejki na twarz, jak również rogaliki oraz słodycze impuls...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. październik 2025 21:41