12.02.2014/09:41

Rynek piwa słabnie

Spadek nastrojów konsumenckich w Polsce spowodował, że w 2013 r. konsumenci częściej sięgali po piwa tańsze.

Jednocześnie w sprzedaży piwa stale wzrastało znaczenie kanału handlu nowoczesnego, w tym dyskontów. Choć nie ma jeszcze ostatecznych danych o sprzedaży branży piwnej w 2013 r., należy jednak szacować, że po wzroście o prawie 5 p.p. w 2012 r., w którym Polacy skonsumowali 37,9 mln hektolitrów piwa, polski rynek w 2013 r. zanotował spadek. W ubiegłym roku Grupa Żywiec, która jest producentem m.in. Żywca, Warki, Heinekena i Tatry sprzedała ponad 11 mln hl piwa. W 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 3 503 mln zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 273 mln zł. – W 2013 roku podjęliśmy wiele działań, dzięki którym częściowo udało nam się zbilansować negatywny wpływ na sprzedaż takich czynników, jak gorsze nastroje konsumentów czy niekorzystna pogoda w pierwszej połowie roku – powiedział Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. – Do pozytywnych trendów należy zaliczyć wzrost sprzedaży w 2013 roku naszej flagowej marki Żywiec – dodał.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.