07.02.2021/13:27

Rynek wyrobów tytoniowych na plusie. Głównie dzięki nowościom [DANE]

Polski rynek wyrobów tytoniowych był w 2020 roku warty 28,4 mld złotych. To wzrost o 5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Największą cegiełkę do tego drugiego wskaźnika dołożyły nowe formaty produktowe.

Nadal zdecydowanie największy udział w segmencie wyrobów tytoniowych mają papierosy. Wartość tej kategorii to 25,7 mld złotych, co stanowi ponad 90 proc. całości – pokazują dane agencji Nielsen IQ. Na drugiej pozycji znajduje się tytoń, który w zeszłym roku zanotował sprzedaż na poziomie 1,5 mld złotych, natomiast trzecie miejsce przypadło produktom z kategorii „heat-not-burn”, do których zaliczamy m.in. e-papierosy i podgrzewacze tytoniu.

To właśnie ta ostatnia kategoria zanotowała zdecydowanie najwyższe wzrosty w 2020 roku. Ilościowo sprzedaż tego typu produktów urosła o  112,7 proc. a wartościowo o 105 proc. Na drugim miejscu pod względem wzrostów uplasował się tytoń. Pod względem ilości sprzedanych produktów kategoria ta urosła o 16,3 proc. a pod względem wartości o 24,1 proc. Na końcu znalazła się największa kategoria, czyli papierosy. Ich sprzedaż ilościowa w 2020 roku nawet spadła – o 3,2 proc. Wartościowo kategoria urosła o 1,8 proc.

Warto podkreślić, że według danych CBOS odsetek palaczy jest obecnie najniższy w historii badań tej firmy. Papierosy pali ok. 8 mln Polaków. Co piąty pali regularnie, a co dwudziesty – okazjonalnie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także