13.05.2013/10:03

Rynki wschodzące motorem wzrostu Mondelez International

O 0,9 proc. – do 8,77 mld dol. – wzrosły w pierwszym kwartale przychody ze sprzedaży Grupy Mondelez International – podaje serwis portalspozywczy.pl. Przychody organiczne netto (bez akwizycji) wzrosły o 3,8 proc.

Jak zaznaczył David Brearton, wiceprezes ds. finansowych Grupy, w drugim kwartale wzrost przychodów może być mniejszy z uwagi na niższe ceny kawy i ograniczone zdolności produkcyjne na niektórych rynkach. Koncern spodziewa się jednak silnego odbicia w drugiej połowie roku i podtrzymuje, że wzrost przychodów organicznych wyniesie 5-7 proc. Przychody z rynków wschodzących, które odpowiadały za 40 proc. przychodów Grupy, wzrosły o 9,3 proc. Najbardziej, bo w dwucyfrowym tempie, wzrosły przychody na rynkach chińskim, brazylijskim i indyjskim. Przychody z rynków rozwiniętych wzrosły o 0,4 proc. Zysk netto Grupy Mondelez spadł niemal o 30 proc. w I kwartale br. do 574 mln dol. z 819 mln dol.

Mondelez International powstał w wyniku podziału koncernu Kraft Foods Inc. w Stanach Zjednoczonych, w październiku 2012 roku. W Polsce firma prowadzi działalność pod nazwą Mondelez Polska (dawniej Kraft Foods Polska), jest właścicielem takich marek jak m.in. Jacobs Kronüng, Milka, Lubisie, Delicje Szampańskie czy Halls.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.