23.03.2022 / 19:21
StoryEditor

Rząd się przeliczył. Wpływy z „podatku małpkowego” rozczarowały

Sprzedaż czystej wódki w butelkach o pojemności 200 ml spadła w minionym roku o 30 proc. (Shutterstock.com)
To, że Polacy nie mają zamiaru zasilać państwowej kasy kupując wódkę w butelkach o pojemności do 200 ml obłożonych dodatkowym podatkiem, widać było już w połowie ubiegłego roku. Dane CMR za cały miniony rok pokazują, że spadkowa tendencja w ich sprzedaży się utrzymała. 

Przed wprowadzaniem w styczniu 2021 r. tzw. podatku małpkowego wódki w butelkach o pojemności 100 i 200 ml notował rekordowe wzrosty. Potem ten trend się odwrócił. 

Z d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2024 / 14:58
StoryEditor
Już 50 sklepów SPAR Express na stacjach Avia w Polsce. Kolejne placówki przystacyjne nadal powstają
Sklep sieci SPAR na stacji Avia (fot. SPAR Group)
SPAR Group szuka chętnych na przejęcie biznesu w Polsce, a w międzyczasie nie rezygnuje z otwierania kolejnych sklepów. Właśnie ruszyła 50. placówka w formacie SPAR Express na stacji paliw Avia rozwijanej przez Unimot.

We wrześniu ub.r. wywodząca się z RPA SPAR Group, czyli podmiot dysponujący licencją na rozwój szyldu SPAR w Polsce, ogłosiła decyzję o zamierze wycofania się z naszego rynku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2024 / 13:21
StoryEditor
W galeriach handlowych wciąż bez szału. Klienci chodzą do nich rzadziej niż rok temu
Z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE Research wynika, że w I kwartale br. ruch w galeriach i centrach handlowych spadł o blisko 5 proc. rdr. (fot. Shutterstock)
W I kwartale br. ruch w galeriach i centrach handlowych spadł o blisko 5 proc. rdr. Częstotliwość wizyt także spadła – o ponad 4 proc. Liczba osób odwiedzających obiekty tego typu zmniejszyła się o niecałe 1 proc. Szczególnie niechętni robieniom zakupów w takich placówkach okazali się mieszkańcy Śląska i Pomorza.

Z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE Research, bazującego na obserwacji zachowań 450 tys. klientów w ponad 710 galeriach i centrach ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2024 15:15