Segment hurtowy Metro AG w Europie Wschodniej rośnie o ponad 6 proc. LfL
Według wstępnych danych liczbowych za rok finansowy 2017/2018 Metro AG – właściciel m.in. hurtowni Makro C&C – zwiększyło sprzedaż LfL o 0,7 proc. w walutach lokalnych. Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o 1,3 proc. W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, sprzedaż wzrosła o 6,1 proc.
Całkowita sprzedaż LfL Metro AG w roku finansowym 2017/2018 wyniosła 36,5 mld euro. Oznacza to wzrost o 0,7 proc. w walutach lokalnych, jednak ze względu na negatywny wpływ kursów wymiany, jest to spadek o -1,6 proc. sprzedaży raportowanej.
W tym samym ujęciu, sprzedaż w segmencie hurtowym wyniosła 29,5 mld euro, co oznacza wzrost o 1,3 proc. w walutach lokalnych i spadek o -1,4 proc. sprzedaży raportowanej.
Sprzedaż sieci hipermarketów Real spadła o -1,7 proc., głównie ze względu na letnią falę upałów.
– Długoterminowa strategia koncentrowania się na hurcie sprawdza się. Metro Wholesale już piąty rok z rzędu zwiększyło sprzedaż LfL, a w bieżącym roku finansowym wzrost ten był większy niż rok wcześniej. Czynnikiem napędzającym sprzedaż jest sprzedaż serwisowa, szczególnie w przypadku najważniejszego dla nas sektora HoReCa. Przyciągamy klientów z tej grupy głównie dzięki naszym innowacjom cyfrowym. Potwierdzamy prognozy na rok finansowy 2017/2018 – powiedział Olaf Koch, Przewodniczący rady dyrektorów Metro AG.
W Niemczech Metro Wholesale odnotowało wyraźną poprawę sprzedaży LfL, dzięki wzrostowi sprzedaży do sektora HoReCa – o 0,8 proc. Sprzedaż hurtowa w Europie Wschodniej z wyłączeniem Rosji wzrosła o 6,1 proc. w walutach lokalnych. W czwartym kwartale roku finansowego wzrost ten wyniósł 6,5 proc.
Na koniec września 2018 r. łączna liczba placówek Metro AG wyniosła 769, to o 10 lokalizacji więcej niż rok wcześniej. Otwartych zostało 14 nowych placówek, zamknięto 4 hipermarkety Real.
4