20.11.2018/14:58

Serwis eobuwie.pl generuje już 20 proc. przychodów grupy CCC

Haitong Bank podtrzymuje rekomendację Kupuj dla CCC i podnosi cenę docelową akcji ze względu na pozytywny wpływ na wycenę poprawy zarządzania kapitałem obrotowym, ostatnie akwizycje i podwyższenie prognoz dla eobuwie.pl. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że eobuwie.pl generuje w 2018 r. około 20 proc. łącznych przychodów i około 23 proc. zysku operacyjnego, analitycy zdecydowali się zmienić metodę wyceny na tzw. sumę części, co ogólnie pozytywnie wpłynęło na wycenę.

Europa ma za sobą najgorętszy i najsuchszy okres lato-jesień od dziesięcioleci, co negatywnie wpłynęło na miesięczne wyniki sprzedaży CCC, bo biznes obuwniczy jest bardziej uzależniony od warunków pogodowych niż odzieżowy. Jednak jak czytamy w raporcie, nie ma powodów do paniki gdyż niekorzystna pogoda wpływa na wszystkich graczy na rynku. Podczas gdy mniejsi z nich mogą upaść, najwięksi, tacy jak CCC i Deichmann zostaną prawdopodobnie tylko lekko poobijani. Kiedy kurz opadnie, to oni pierwsi sięgną po dostępny udział rynkowy.

CCC wydaje się mieć dosyć argumentów, by powiększać swój udział w europejskim rynku obuwniczym, poprzez rozwijanie zarówno tradycyjnych jak i internetowych kanałów sprzedaży, rozszerzanie oferty produktowej skierowanej do nowych grup odbiorców oraz optymalizację bilansu  Wprowadzenie technologii esize.me i nowy format sklepu eobuwie.pl wydają się być dosyć rewolucyjnymi pomysłami na tle innych europejskich graczy na rynku e-commerce. 

eobuwie.pl to jasno świecąca gwiazda z wciąż niesłabnącym apetytem na rozwój. Od czasu gdy CCC przejęło sklep w 2015 r., jego przychody wzrosły blisko 6,5-krotnie, a zasięg geograficzny rozszerzył się z 5 krajów do 14 obecnie. Jednak eobuwie.pl nie zamierza spocząć na laurach i planuje rzucać kolejne wyzwania branży e-commerce poprzez objęcie ekspansją kolejnych krajów i rozszerzenie oferty produktowej na modę/akcesoria. 

Przychody CCC w 2019 r. powinny być napędzane przez dwa czynniki. Po pierwsze, sprzedaż porównywalna w 2018 r. znajduje się pod presją z powodu bardzo niekorzystnej pogody. Zakładając, że ta anomalia nie powtórzy się w 2019 r., Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz w Haitong Bank uważa, że sprzedaż CCC w przeliczeniu na metr kwadratowy może powrócić do poziomu zbliżonego do tego z 2017 r. To, w połączeniu z widocznym zwiększeniem powierzchni sklepowej o około 109.000 metrów kwadratowych w 2019 r. (+14,5 proc. r/r), może przełożyć się na wzrost przychodów detalicznych o około 24 proc. (z wyłączeniem KVAG) i o 32 proc. (z uwzględnieniem KVAG)  w 2019 r. Haitong Bank spodziewa się także wzrostu EBITDA o około 71 proc. w 2019 r. do 790 mln PLN.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.