23.01.2017/14:49

Shell rozwija nowy koncept sklepu na stacjach paliw

- Badania pokazały przede wszystkim to, że oczekiwania klientów są bardzo różne w zależności od konkretnej lokalizacji. Wszystko zależy od tego, gdzie zlokalizowany jest dany obiekt. (…) Mamy przygotowane cztery formaty stacji i za każdym razem będziemy wybierać ten najlepiej odpowiadający potrzebom klienta - mówią portalowi wiadomoscihandlowe.pl Łukasz Kalisz, Senior Category Manager, Convenience Retail Team Leader w Shell Polska oraz Tomasz Krysiak, Category Manager, Convenience Retail w Shell Polska.

Jakiś czas temu koncern Shell rozpoczął wdrażanie na swoich stacjach w Polsce nowego konceptu sklepu convenience? Na jakim etapie znajduje się obecnie ten projekt?

Rozpoczynając projekt przeprowadziliśmy badania mające na celu określenie potrzeb naszych klientów oraz przeprowadziliśmy proces segmentacji stacji. Jesteśmy w trakcie zbierania i analizowania danych sprzedażowych oraz tego, jak na zaimplementowane zmiany na wybranych stacjach reagują klienci.

Projekt cały czas ewoluuje, ale mamy już wizję jego ostatecznej postaci. Stacje, które budujemy lub remontujemy obecnie, będą otwarte właśnie w tej nowej formie. Jej elementem jest m.in. nowy koncept gastronomiczny Deli2go, w ramach którego oferujemy gorące przekąski i świeżo przyrządzane kanapki.

Co pokazały badania?

Badania pokazały przede wszystkim to, że oczekiwania klientów są bardzo różne w zależności od konkretnej lokalizacji. Wszystko zależy od tego, gdzie zlokalizowany jest dany obiekt. Dlatego nie zamierzamy sztywno trzymać się jednego uniwersalnego konceptu.

Mamy przygotowane cztery formaty stacji i za każdym razem będziemy wybierać ten najlepiej odpowiadający potrzebom klienta. Pierwszy format to oferta „standard” przeznaczona dla osób, które odwiedzają stację na chwilę, głównie po to aby zatankować i przy okazji szybko coś kupić.

Drugi format nazywamy „meeting point”. Są to stacje z rozbudowaną ofertą gastronomiczną, zlokalizowane w miastach. Z kolei stacje zlokalizowane przy trasach, w których możemy coś zjeść, zrobić sobie przerwę i odpocząć w trakcie podróży, , określamy jako „on the move”.

Ostatnim formatem jest zlokalizowany na stacji „convenience store”. Cechują go produkty, które klient może zabrać do domu. Oferta takiego sklepu mieści się w przedziale 4000-4500 SKU, a wyróżnia go m.in. asortyment niszowych piw oraz obecność produktów świeżych, dań convenience czy też produktów FMCG nieobecnych na półkach na większości stacji benzynowych Wszystkie ww. koncpety na bieżąco monitorujemy i ulepszamy.

Jak Shell zamierza urządzić stację idealną biorąc pod uwagę wiedzę płynącą z dotychczas przebudowanych obiektów?

Zmiany będą raczej kosmetyczne. Placówki otwarte do tej pory pokazały nam co działa, a co nie działa jeśli chodzi o elementy wyposażenia czy też aranżację sklepu.. To, co dla nas najważniejsze, wprowadzane zmiany spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony naszych klientów, także trzon całej koncepcji pozostanie bez zmian.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Intognito 24.01.2017

    Już dawno trzeba było tak zrobić a nie trzymać się sztywnych zasad.Kaźda stacja ma inną specyfikę .Nie można na wszystkich stacjach ograniczać się do tego samego asortymentu i trzymać się ściśle planorganów np na jednej ul.są trzy stacje paliw całodobowe i cztery markety .Piwo najtańsze nie może kosztować 4 zł lub olej shell np10W40 170zł gdzie 30 m dalej kosztuje 89 zł. Pracuje na stacji juz 10 lat i stwierdzam , że shell nie ma pojęcia o zasadach rynkowych. Nie można prowadzić tej samej polityki sprzedaży w Warszawie co w miasteczku 20-30 tysięcy mieszkańców i jeszcze w dodatku w najbiedniejszych regionie przygranicznym. Tylko rozmowa z pracownikami wystarczy aby się dowiedzieć o co ludzie pytają czesto a czego nie mamy np stacja jest zlokalizowana k.cmentarza a nie posiada zniczy .Sam wielokrotnie zwracałem się do kierownika aby zamówić np żarówki np h7 tanie a nie tylko osram lub philips po 30 zł za szt.Odpowiedz nie można bo nie ma w systemie lub w planogramie itd

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.