05.06.2020/15:45

Sieć Aldi zapowiada w Polsce inwestycje w ofertę produktów lokalnych i regionalnych

Pandemia COVID-19 mocno zmieniła zachowania zakupowe polskich konsumentów, część z nich pozostanie z nami na dłużej, niektóre już zaczynają znikać. Sieć sklepów Aldi w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl opowiedziała jak wspomniane zmiany wyglądają z perspektywy międzynarodowej sieci dyskontowej i jak wpłynęły na jej strategię asortymentową.

Agata Biernacka, kierownik Działu Komunikacji i PR sieci Aldi w Polsce podkreśla, że sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy zmieniła przede wszystkim nawyki zakupowe klientów. - Po pierwszej fali wzmożonych zakupów na zapas z kategorii suchej czy środków czystości, obserwujemy stopniowe unormowanie sytuacji. Klienci dokonują obecnie standardowych zakupów, uzupełniając braki w produktach pierwszej potrzeby. Nadal jednak ich podejście jest zachowawcze i w koszykach zakupowych pojawia się asortyment z długim terminem przydatności do spożycia oraz produkty higieniczne – mówi Agata Biernacka.

I dodaje: - Trudno przewidzieć, na ile trendy takie, jak samodzielne gotowanie czy wzmożona dbałość o higienę zagoszczą na dłużej po całkowitym odmrożeniu gospodarki. Z pewnością wiele gospodarstw znajdzie się w trudnej sytuacji finansowej i na to powinniśmy się przygotować. Już teraz pomimo tego, że z jednej strony klienci coraz częściej wracają do nawyków zakupowych sprzed pandemii i sięgają po swoje ulubione produkty, równie często dokonują zakupów najbardziej potrzebnych, zmalała liczba zakupów impulsowych, rzadziej aniżeli wcześniej na ich decyzje zakupowe wpływ mają specjalne promocje.

Szefowa Działu Komunikacji i PR sieci Aldi w Polsce podkreśla, że konsumenci podejmują obecnie bardziej świadome decyzje zakupowe. - Jako sieć wsłuchująca się w ich potrzeby dostarczamy im jakościowych produktów,  których atrakcyjność, obok ceny, podnosi fakt, że są one dobre dla planety, pochodzą ze sprawdzonych źródeł i gwarantują uczciwe warunki dostawcom i producentom.

- Spodziewamy się także, że trend popularności produktów typowo lokalnych i regionalnych będzie się umacniał, na co jesteśmy przygotowani, bo już od dawna znajduje on odzwierciedlenie w ofercie zarówno stałej, jak i akcyjnej Aldi. W tym zakresie współpracujemy m.in. z Europejską Siecią Dziedzictwa Kulinarnego, z którą zrealizowaliśmy wiele akcji tematycznych, opartych o produkty regionalne, charakterystyczne dla poszczególnych regionów naszego kraju. Dzięki temu klienci odwiedzający  sklepy Aldi mogli kupić, m.in. leberkę – ręcznie robiony pasztet po wielkopolsku, twaróg z Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej o ponad 50-letniej, niezmienionej recepturze czy naturalny oleju konopny. Ich produkcja oparta jest o tradycyjne receptury, a także naturalne, ekologiczne składniki najwyższej jakości – tłumaczy Agata Biernacka.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • elo 07.06.2020

    lipa będzie to co wszędzie nudno. aldi ma jeszcze fajne wędliny z Niemiec choć już mocno uszczuplone dobre słodycze nabiał. dla mnie aldi to zachodnie produkty dobrej jakości a polskie w mniejszości-różnorodność. sklepy u nas nie wyróżniają się jeśli każdy ma to samo

  • klient 05.06.2020

    Rewelacja! Jestem stałym klientem Aldi i muszę przyznać, że jest to chyba jedyna sieć w której jest dostępny aż tak szeroki wybór lokalnych produktów (np. mleczarskich), w skali ogólnokrajowej - zarówno na stałe jak i w okresowych promocjach.
    Jeżeli jest szansa, że np. kefir, mleko, ser itd. z jakiejś lokalnej spółdzielni mleczarskiej będzie dostępny w ich każdym sklepie tym lepiej. Oby faza słów przeszła do fazy realizacji.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.