14.11.2016/20:21

Sieć Alma Delikatesy zamknęła już 33 sklepy. Co dalej z siecią Krakowski Kredens?

Na koniec III kw. Alma Market w ramach prowadzonej restrukturyzacji zamknęła 33 sklepy z ok. 50, które działały w pierwszej połowie br. Jednocześnie została zamknięta cześć stoisk sieci Krakowski Kredens.

Sieć Alma Delikatesy zlikwidowała sklepy zlokalizowane m. in.: w Krakowie, Nowym Targu, Rzeszowie, Szczecinie, Bydgoszczy, Zielonej Górze, Olsztynie, Opolu, Lubinie, Lublinie, Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu, Częstochowie, Rybniku, Piasecznie, Pruszkowie, Warszawie, Konstancinie i Poznaniu. W dniu 27 października Alma Market zamknęła także sklep internetowy Alma24.

Strategia rozwoju spółki zależnej Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. zakłada rozwój sieci małych sklepów (o powierzchni w przedziale 40 - 80 mkw.) w galeriach handlowych oraz innych atrakcyjnych lokalizacjach. Spółka w bieżącym roku otworzyła dwie nowe lokalizacje w Gdańsku oraz Poznaniu.

Obecnie Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska ma 45 własnych obiektów handlowych zlokalizowanych w aglomeracji warszawskiej, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Zabrzu, Bielsku- Białej, Toruniu, Szczecinie, Gliwicach, Rzeszowie, Opolu, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Białymstoku, Bydgoszczy oferujące produkty pod marką własną towarów o nazwie „Krakowski Kredens”.

Sieć Krakowski Kredens ta ze względu na sytuację spółki dominującej, czyli Alma Market zaprzestała sprzedaży hurtowej do podmiotu dominującego likwidując stoiska zlokalizowane w obiektach handlowych Alma Market S.A.

Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. z racji charakteru swojej działalności nie jest narażona na istotne ryzyko z tytułu sprzedaży z odroczonym terminem płatności. Sprzedaż kierowana jest głównie do klientów detalicznych, gdzie są realizowane płatności gotówkowe lub przy wykorzystaniu kart płatniczych.

Zakłada się utrzymywanie w spółce odpowiedniego poziomu środków płynnych dzięki finansowaniu w ramach posiadanych własnych środków finansowych i udzielonych kredytów.

Na wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Alma Market S.A. w kolejnych okresach 2016 roku decydujący wpływ będzie mieć przede wszystkim skuteczne prowadzenie procesów restrukturyzacyjnych w spółce dominującej, a także wielkość sprzedaży zrealizowanej przez działające obiekty handlowe Alma Market S.A. oraz pozostałe spółki grupy kapitałowej. Istotne znaczenie będzie mieć pozyskanie finansowania między innymi ze sprzedaż aktywów spółki dominującej, spłata kredytów bankowych i zdecydowane obniżenie zadłużenia oraz zatowarowanie sklepów w ramach procesu restrukturyzacji. Wolumen sprzedaży zależeć będzie przede wszystkim od płynności finansowej Spółki dominującej i współpracy z dostawcami.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.