03.08.2020/09:08

Sieć AVIA wprowadza nowy projekt stacji paliw i nowy koncept gastronomiczny Eat&Go

Grupa Unimot S.A., niezależny importer paliw i właściciel stacji AVIA, rozpoczął wdrażanie innowacyjnego konceptu gastronomicznego. Eat&Go to zupełnie nowy design stacji paliw — nowoczesne wnętrza, strefa restauracyjna i odświeżona oferta gastronomiczna. AVIA rozpoczęła wprowadzanie zmian od dwóch nowych stacji w Poznaniu.

Nowy koncept gastronomiczny to odpowiedź na szybki rozwój sieci stacji AVIA w Polsce oraz na zapotrzebowanie klientów i na ich oczekiwania, którzy stacje benzynową traktują już nie tylko jako miejsce do tankowania samochodów, lecz także jako przestrzeń, gdzie mogą odpocząć, dobrze zjeść i napić się aromatycznej kawy.

Zmianie uległa nazwa konceptu, która obecnie jest szersza znaczeniowo i bardziej neutralna — nie odnosi się tylko do kawy, obejmuje całą ofertę gastronomiczną dostępną na stacjach AVIA. „Zjedz dobrze i jedź dalej”, to główny przekaz dla kierowców.

Aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów marka przeprowadziła badanie wśród grupy docelowej, składającej się z 300 kierowców. Jego analiza wskazała trzy najważniejsze obszary, kluczowe dla kierowców, dotyczące oferty gastronomicznej na stacjach paliw: niemal wszyscy oczekują, aby produkty sprzedawane na stacji były świeże, smaczne oraz wysokiej jakości.

Kawa na nowych stacjach AVIA to autorska mieszanka starannie dobranych ziaren 100 proc. Arabiki o wyjątkowo bogatym aromacie i delikatnym, przyjemnym smaku. Serwowana będzie z ekspresów szwajcarskiej marki Franke. Marka własna zastąpi dotychczasowy brand obecny na stacjach. Oferta podstawowa Eat&Go obejmować będzie standardowe przekąski, a wraz z rozwojem sieci zostanie poszerzana o kolejne pozycje gastronomiczne.

Oprócz samej nazwy zdecydowano się również na wykreowanie logotypu nowego konceptu gastronomicznego. Zadanie było jasne: stworzenie eleganckiego i nowoczesnego znaku, który będzie zachęcać kierowców do zatrzymania się po aromatyczną kawę lub pożywną przekąskę. Kolory wykorzystane w logotypie są stonowane, a pozioma linia symbolizuje drogę i tworzy dynamikę między dwiema dużymi literami, jednocześnie poprawia czytelność samej nazwy.

AVIA postawiła też na całkowitą zmianę wnętrz stacji, zlecając wykonanie nowego designu jednej z cenionych agencji projektowych w Polsce. Zadanie postawione przed architektami dotyczyło zaplanowania nowego wystroju stacji z uwzględnieniem logo Eat&Go, stref gastronomicznej i restauracyjnej z kącikiem kawowym, przestrzeni z kasami, rozmieszczenia półek sklepowych oraz wystroju toalet.

Wnętrze utrzymane jest w nowoczesnej stylistyce, w której dominują stonowane, harmonijne kolory i drewno, dające efekt lekkości i pozwalające na chwilę wytchnienia w podróży. Ograniczenie palety barw i materiałów do naturalnych — jasnego drewna, kamiennej podłogi i ciemnych elementów uzupełniających — pozwoliło także na stworzenie tła, eksponującego identyfikację i materiały promocyjne — cenniki, plakaty, Digital Signage.

Przestrzeń podzielona została na strefy sprzedażową i wypoczynku. Podział, już na etapie rozplanowania aranżacji, wzmocniony został poprzez zastosowanie prostych, czytelnych piktogramów. Strefa wypoczynku inspirowana była francuskim bistro. Przestrzeń relaksu wyznaczona została poprzez dekoracyjną podłogę, ściany z teksturą białej cegły i deskowaniem na ciemnym suficie. Zgodnie z hasłem "odpocznij zanim ruszysz w dalszą drogę”, strefa umożliwia odpoczynek w przyjaznej i komfortowej atmosferze.

Eat&Go łączy w sobie minimalizm oraz ergonomię nowoczesnego sklepu typu convenience: wygodna strefa relaksu z regularnymi gniazdkami i wejściami USB do ładowania telefonów,  nowoczesne oświetlenie z designerskimi lampami wiszącymi, właściwe rozplanowanie dróg komunikacji oraz zmodernizowane toalety, które nie drażnią zmysłów ostrą kolorystyką, a jednocześnie są rozpoznawalne poprzez zastosowanie czarno-białych płytek i uspokajającej fototapety z widokiem oświetlonego słońcem lasu.

Stacje AVIA w Poznaniu to pierwsze stacje, w których wdrożony zostanie nowy koncept gastronomiczny Eat&Go. Marka sukcesywnie będzie wprowadzać kolejne zmiany — poczynając od rebrandingu nowych stacji poprzez zmianę konceptów gastronomicznych na stacjach istniejących.

Unimot jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, specjalizującą się w obrocie olejem napędowym (ON), biopaliwami (BIO), gazem płynnym (LPG), produktami asfaltowymi, olejami, gazem ziemnym oraz energią elektryczną. Firma tworzy także na zasadach franczyzy sieć stacji paliw pod marką AVIA i zaopatruje w paliwa płynne i gazowe takie sektory jak transport, logistyka, usługi, rolnictwo i przemysł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także