11.05.2020/15:50

Sieć CCC uruchomiła już wszystkie sklepy, ale ruch klientów niższy o 50 proc.

Grupa CCC po pierwszym tygodniu ponownego otwarcia w Polsce sklepów w centrach handlowych i dwóch tygodniach działania mniejszych salonów w retail parkach odnotowuje średnio ok. 50-procentowy spadek trafiku rok do roku. Największa liczba klientów widoczna jest w mniejszych miejscowościach, ale w dużych miastach klienci również stopniowo wracają do zakupów stacjonarnych.

– W Polsce uruchomiliśmy już wszystkie sklepy, to jest 470. Udało nam się to zrobić już pierwszego dnia, w którym było to możliwe. Ten pierwszy tydzień po otwarciu galerii handlowych pokazał trzy kluczowe zjawiska. Po pierwsze spadek ruchu klientów o około połowę rok do roku, gdzie największe spadki obserwujemy w największych galeriach. Po drugie zadowalającą jak na ten moment konwersję, co częściowo kompensuje spadek frekwencji. Po trzecie paragony z większą liczbą produktów, co jest pochodną tego, że do sklepów przychodzą klienci z realną potrzebą zakupową. Cały czas jest to jednak zbyt krótki okres, by mówić o jakiejkolwiek tendencji rynkowej, na tym etapie sytuacja może zmieniać się z dnia na dzień. Jednocześnie w minionym tygodniu obserwowaliśmy wiekszą liczbę odwiedzających nasze sklepy niż w przypadku wielu innych, często sąsiadujących z nami salonów, co naszym zdaniem wynika z dwóch niezwykle ważnych kwestii. Po pierwsze szybko zaadaptowaliśmy się do nowych warunków pod względem zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Jednocześnie, co adresuje drugą, równie ważną jak bezpieczeństwo, potrzebę konsumentów, przygotowaliśmy bardzo atrakcyjne akcje promocyjne, m.in. kierowane do klienta rodzinnego. Zadbaliśmy również o atrakcyjność i różnorodność oferty produktowej na półkach, tak żeby każdy znalazł w niej coś dla siebie – mówi Jakub Grzelak, Dyrektor ds. Sprzedaży CCC.

Poza standardowymi środkami bezpieczeństwa, takimi jak obowiązek korzystania z maseczek, regularne odkażanie pomieszczeń czy ograniczenie liczby klientów przebywających w sklepie, sieć CCC zastosowała własne rozwiązania. Klienci mają możliwość przymierzania butów, jednak rekomendowane jest przy tym użycie stale dostępnych w salonach skarpetek jednorazowych.

Z uwagi na panującą sytuację i dla wygody klientów prawo zwrotu produktów zostało wydłużone do 60 dni. Prawo zwrotu towaru w okresie zamknięcia sklepów było dostępne w większości sklepów działających online, w związku z czym możliwość taka została dostosowana do potrzeb także klientów sklepów stacjonarnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.