19.03.2018/16:30

Sieć Dino może otworzyć nawet 200 sklepów w 2020 r.

W 2017 r. sieć marketów Dino otworzyła 147 nowych sklepów i na koniec ub. r. liczyła 775 placówek. Oznacza, to że operator otworzył o ponad 20 placówek więcej niż rok wcześniej. W 2018 r. firma chce utrzymać dynamikę i otworzyć ok. 170 placówek pod szyldem Dino. W 2020 r. operator może przekroczyć 200 otwarć nowych sklepów rocznie.

Dino może otworzyć w 2018 r. ok. 20 sklepów więcej niż uruchomiło w 2017 r. - Otwieraliśmy historycznie około dwadzieścia, dwadzieścia kilka lokalizacji więcej co roku. Nasz plan jest, by otworzyć nie mniej marketów niż 2017 roku, pewnie chcielibyśmy utrzymać to samo tempo wzrostu co w ubiegłym roku - mówi Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

Firma chce do 2020 r. uruchomić 1200 sklepów. W zasadzie firma ma już zabezpieczoną liczbę działek pod realizację tego strategicznego celu. Na koniec grudnia 2017 r. grupa Dino Polska miała 495 lokalizacji zabezpieczonych pod nowe sklepy, w tym 99 nabytych gruntów (z czego na 54 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 396 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów. Dla porównania na koniec grudnia 2016 r. i 2015 r. grupa posiadała zabezpieczonych odpowiednio 338 i 280 lokalizacji pod nowe sklepy.

Można założyć, że do 2020 r. firmie uda się osiągnąć tempo otwarć nowych sklepów na poziomie ok. 200 nowych sklepów rocznie. Wydaje się, że w takim właśnie tempie firma może rozwijać się przez kolejne 3-4 lata. Będzie to tempo, które zbliży firmę do realizacji długofalowego celu, jakim jest 2700 placówek handlowych, na tyle właśnie - przed wejściem na GPW - szacowano rynek potencjał rynku w przypadku formatu, w którym działa sieć Dino. -

Szymon Piduch, prezes Dino Polska podkreśla, że potencjał rozwoju firmy jest duży i nie zamierza zwalniać tempa ekspansji.

W 2017 roku Dino wydało 457 mln złotych - o 20 proc. więcej niż w 2016 roku. Powstało 2,5 tys. nowych miejsc pracy (zatrudnienie w firmie osiągnęło poziom 13,1 tys. osób). Główne obszary inwestycji, oprócz rozwoju sieci marketów Dino, obejmowały w szczególności rozbudowę centrów dystrybucyjnych oraz zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna. W 2018 r. firma będzie kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacuje na około 650 mln złotych. Spółka planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.