16.05.2020/09:27

Sieć Dino z kolejnymi rekordowymi wzrostami sprzedaży

Sieć Dino opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2020 roku. Wynika z nich, że sprzedaż wzrosła o 42,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Przychody wyniosły 2 mld 220 mln złotych, wysoki był także wzrost sprzedaży LfL.

Ten ostatni wyniósł w I kwartale 2020 roku 20,3 proc. Jeszcze przed rokiem ten wskaźnik w identycznym okresie czasu wynosił tylko 5 proc. Również zysk EBITDA w przypadku Dino jest znacznie wyższy niż przed rokiem – urósł o 44 proc. Zysk netto sieci wyniósł 103 mln 913 zł.

Sieć pochwaliła się także informacją, że jej powierzchnia sprzedaży wzrosła o 25,2 proc. W pierwszym kwartale sieć planowała otworzyć w sumie 39 nowych sklepów. Na koniec pierwszych trzech miesięcy tego roku miało być ich w sumie 1257.

Jeżeli chodzi o strukturę sprzedaży, to w przypadku Dino największy udział miały produkty suche, napoje, alkohol i tytoń - 47 proc. Na dalszych miejscach znalazły się produkty świeże - 40,2 proc. oraz artykuły niespożywcze - 12, 8 proc.

Dino delikatnie zmniejszyło za to swoje nakłady inwestycyjne w Q1 2020 w stosunku do zeszłego roku. Wydało 229 mln zł, natomiast przed rokiem 241 mln zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.