18.02.2021/18:15

Sieć Aldi szykuje się do uruchomienia e-sklepu z żywnością! Aldi Nord i Aldi Süd pracują wspólnie nad projektem

Aldi Süd i Aldi Nord powołały wspólną spółkę, która ma za zadanie umocnić dyskonterów w sprzedaży przez internet produktów non-food, a zarazem przygotować obie siostrzane sieci do uruchomienia e-sklepu spożywczego.

O sprawie donosi "Lebensmittel Zeitung". Niemiecki dziennik twierdzi, że Aldi Süd i Aldi Nord (ten drugi podmiot prowadzi sklepy Aldi w Polsce) chcą stworzyć sklep internetowy w Niemczech wspólnie, tak by funkcjonował on "bez zróżnicowania regionalnego". To kolejny element zacieśniania relacji między przedsiębiorstwami, które pomimo wspólnych korzeni działają dziś co do zasady odrębnie.

Według "LZ" trwają poszukiwania pracowników do biura w Düsseldorfie, gdzie swoją siedzibę ma spółka joint-venture Aldi E-Commerce Verwaltungs GmbH (Aldi Süd i Aldi Nord mają w niej po 50 proc. udziałów). Spółka ma się zajmować sprzedażą internetową, zwłaszcza w zakresie "artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku".

Do nowej spółki ściągnięto już menedżerów z doświadczeniem w takich firmach, jak PwC, DHL i firmy Henkel. Teraz trwają prace nad platformą IT i innymi narzędziami, które dałyby sieci Aldi szansę na powalczenie na trudnym rynku sprzedaży żywności przez internet.

"Lebensmittel Zeitung" przypomina, że Aldi Nord w ubiegłym roku starało się o kupno sklepu internetowego Real.de od Grupy Metro, co już wówczas było sygnałem dużych ambicji firmy w zakresie sprzedaży żywności przez internet.

Przypomnijmy, że latem 2017 r. Aldi Nord rozpoczęło testy rynku e-grocery w USA. Nie uruchomiono jednak bezpośredniej sprzedaży przez dyskontera, lecz nawiązano partnerstwo z firmą Instacart, której kurierzy odpowiedzialni byli za dostarczanie zamówionych online produktów do domów klientów.

W maju 2020 r. pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że polski oddział sieci Aldi - w przeciwieństwie do większości sieci spożywczych - powstrzymywał się od jednoznacznych deklaracji w sprawie tego, czy w związku z pandemią koronawirusa firma zdecyduje się na debiut na rynku e-grocery w Polsce, czy to w formie własnego sklepu internetowego, współpracy z platformą delivery, lub w jeszcze innym modelu.

- Dotychczas Aldi w Polsce skupiał się przede wszystkim na rozwoju swojej sieci handlowej i szerokim dotarciu do klientów w sklepach stacjonarnych, stąd brak decyzji o uruchomieniu sklepu internetowego. Rozprzestrzenianie się koronawirusa i związane z nim dyrektywy i normy społecznie dynamicznie zmieniały rynek, dzięki czemu dziś więcej klientów gotowych jest dokonywać również zakupów spożywczych online. To stwarza zupełnie nowe warunki i możliwości sieciom handlowym - podkreślała wówczas Agata Biernacka, kierownik Działu Komunikacji i PR Aldi Polska.

W trakcie pandemii oddział Aldiego w Wielkiej Brytanii sprzymierzył się z platformą Deliveroo - było to partnerstwo podobne do tego z Instacart w USA. Dzięki temu brytyjscy klienci zyskali możliwość zamawiania przez aplikację Deliveroo produktów pierwszej potrzeby z dyskontowej sieci. Padła wówczas deklaracja, że zamówienia produktów do domów realizowane będą przez kurierów nawet w ciągu pół godziny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także