26.07.2016/13:05

Sieć grupy Jeronimo Martins czołową marką w Portugalii

Sieć supermarketów Pingo Doce została uznana w Portugalii za jedną z trzech najlepszych marek. Według opublikowanego w lipcu rankingu On Strategy/Brand Finance wśród brandów tego iberyjskiego kraju należąca do grupy Jeronimo Martins sieć przoduje wśród podmiotów handlu detalicznego. Przewodzący całej liście koncern energetyczny EDP wyceniono na 2,15 mld euro.

Jak zaznaczyli autorzy corocznie organizowanego badania, Pingo Doce jest w tegorocznym zestawieniu jedyną marką wśród pięciu czołowych firm Portugalii, gdzie nastąpił wzrost wartości marki. W ciągu ostatniego roku zwiększyła się ona z 558 mln do 639 mln euro. Cztery lokaty niżej uplasował się główny konkurent Pingo Doce w portugalskim handlu Continente, sieć super- i hipermarketów. Jej wartość oceniana jest na 295 mln euro.

Tymczasem sama grupa Jeronimo Martins znalazła się poza pierwszą dziesiątką najlepszych marek w Portugalii. Sklasyfikowano ją dopiero na 11. miejscu. Siedem oczek niżej znalazła się z kolei należąca do Jeronimo Martins sieć hal cash&carry Recheio. Liczy ona obecnie 37 sklepów oraz 4 platformy logistyczne. Dopiero na 30. lokacie uplasował się koncern Sonae, operator sklepów Continente.

Sieć placówek Pingo Doce liczy obecnie ponad 400 obiektów. W tym roku powinno powstać co najmniej 10 nowych sklepów pod tym szyldem, z czego pięć na stacjach BP. Od 2012 do 2015 r. portugalską siecią kierował aktualny szef Biedronki Luis Araujo.

Pingo Doce jest nowocześniejszą i wyżej kategoryzowaną siecią od Biedronki. Mimo tego jej władze pielęgnują wizerunek taniej marki. Podobnie jak w Polsce, przy wejściu do sklepu działa rozbudowana sekcja świeżych produktów, a także punkty z gotową żywnością. Ciepłe dania, a także sprzedawane w plastikowych pojemnikach zupy stanowią ważny element w ofercie tych portugalskich sklepów.

Marka Pingo Doce powstała pod koniec dekady lat 70. W 1980 r. zainaugurowano pierwszy sklep w Portugalii. Dwa lata później iberyjska firma nawiązała współpracę z belgijskim koncernem detalicznym Delhaize, która w 1985 r. przekształciła się w strategiczny sojusz. W 1992 r. miejsce Belgów w charakterze głównego wspólnika zajął holenderski Ahold.

(MZ)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.