28.09.2020/11:09

Sieć Jysk zatrudniła nowego menadżera, który zajmie się budową nowego filaru strategii firmy i ulepszaniem produktów

Firma Jysk zatrudniła na stanowisko kierownika ds. zrównoważonego rozwoju Sama Harringtona, który będzie odpowiadał za obszar zrównoważonego rozwoju i będzie rozwijał go jako jeden z kluczowych filarów strategii rozwoju firmy w nadchodzących latach.

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to jak działają koncerny, dlatego wiele z nich postawiło sobie ambitne, proekologiczne cele, aby zwiększyć świadomość oddziaływania na środowisko. Dotychczas sieć Jysk w ramach swojej działalności prośrodowiskowej zmniejszyła zużycie prądu, instalując oświetlenie LED we wszystkich sklepach oraz modernizując centra dystrybucyjne na bardziej wydajne energetycznie. Firma zredukowała ilość odpadów poprzez wymianę kolorowych opakowań na kartonowe, bardziej ekologiczne z materiałów pozyskiwanych z recyklingu.

W przypadku Polski sieć Jysk zredukowała np. ilość drukowanych materiałów reklamowych aż o 30 proc. i korzysta z surowców z przyjaznych dla środowiska źródeł.

Operator chce stać się firmą bardziej odpowiedzialną ekologicznie i zapowiada znacznie więcej działań i inicjatyw realizowanych na każdym poziomie organizacji.

Aby wspierać działania proekologiczne w Jysk utworzono nowe stanowisko, kierownika ds. zrównoważonego rozwoju, którego rolą będzie kierowaniem tymi staraniami. Nową osobą na tym stanowisku jest Sam Harrington. Sam pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie po 10 latach bycia współwłaścicielem start-upu produkującego biomateriały, przeprowadził się w 2016 do Danii, aby zająć stanowisko Senior Manager of Sustainable Packaging w Lego w Billund, skąd przybył do Jysk.

 – Podczas gdy społeczeństwo pracuje nad wycofaniem z użycia paliw kopalnych i szkodliwych chemikaliów, my nigdy nie będziemy wycofywać z oferty kołder, materaców, elementów wyposażenia domów i pozostałych skandynawskich produktów, które można kupić w Jysk. Mamy zatem ogromną szansę ulepszyć produkty, które sprzedajemy, i sklepy, w których te produkty sprzedajemy, oraz każdy obszar Jysk, aby działać w znacznie bardziej odpowiedzialny sposób – mówi Sam Harrington.

I dodaje: – Jedna drobna zmiana zmniejszająca ilość odpadów i zużytej energii powielana w tysiącach sklepów i milionach produktów może znacząco wpłynąć na zmniejszenie uciążliwości produktu na środowisko.

Nowe minimalistyczne, bardziej ekologiczne opakowania produktów Jysk. – Jesteśmy świetni w mierzeniu finansowego aspektu naszej działalności, ale wpływ Jysk na środowisko nigdy rzeczywiście nie był zmierzony. Dlatego na początku skupię się na przeprowadzeniu audytu emisji gazów cieplarnianych. To badanie wspomoże naszą strategię i wskaże miejsca, w których powinniśmy w pierwszej kolejności podjąć działania aby walczyć ze zmianą klimatu – mówi Harrington.

Jysk jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, która sprzedaje „wszystko dla domu”, założoną przez Larsa Larsena, który w 1979 roku otworzył swój pierwszy sklep w duńskim mieście Aarhus.

Firma należy do  Lars Larsen Group, w której skład wchodzą liczne firmy m.in. z branży wnętrzarskiej, sieć restauracji, pole golfolwe. Łączny obrót grupy wynosi 4,7 miliarda euro, roczny obrót Jysk wynosi 3,794 miliarda euro.

Operator zarządza obecnie siecią 2900 sklepów i zatrudnia ok. 23 000 pracowników w 51 krajach na całym świecie. W Polsce Jysk działa od 2000 roku. Sieć dynamicznie się rozwija, każdego roku otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. Firma prowadzi też sprzedaż on-line. W Polsce operator  zatrudnia ponad 2250 osób.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także