20.01.2020/09:24

Sieć KiK weryfikuje plany rozwoju sieci w Polsce: Potencjał rynku jest znacznie większy!

Pierwszy sklep marki KiK ruszył w Polsce w 2012 roku w Środzie Wielkopolskiej. W 2015 sieć liczyła już 100 placówek, a dzisiaj jest ich już ponad 320. Sieć dotarła właśnie na półmetek wcześniej zakładanych planów ekspansji i postanowiła je zweryfikować. Jak wyglądają nowe plany rozwoju? Władze sieci KiK sygnalizują, że w Polsce otworzy znacznie więcej sklepów niż początkowo zakładane 650 lokalizacji.  

Pod koniec 2019 roku można było obserwować prawdziwą kulminację otwarć – tylko w ostatnim kwartale powstało prawie 30 nowych sklepów, co przesądziło o tym, że rok 2019 okazał się rekordowym w historii KiK w Polsce. Do użytku klientów zostało oddane około 45 000 mkw. powierzchni sprzedażowej w postaci blisko 70 sklepów. Dziś KiK dotarł na półmetek początkowych założeń ekspansyjnych i zapewnia, że jeszcze nie powiedział ostatniego słowa w tej kwestii.

– Liczbę 650 sklepów zawsze postrzegaliśmy jako pewien wyznacznik, cel, do którego zmierzamy, ale na pewno nie jako szczyt naszych możliwości. Półmetek początkowych założeń to dobry moment na weryfikację dotychczasowych działań i dalszych planów. Dziś nie wykluczamy otwarcia znacznie większej ilości sklepów niż wspomniane 650 lokalizacji – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

I dodaje: - Warto zaznaczyć, że początek naszej historii w Polsce przypada na nieco inne realia branży retail. W ostatnich latach mocno zyskała rola dyskontów – zarówno z perspektywy samych klientów, jak i zarządców obiektów handlowych. W tamtym okresie sklepy te nie były punktem obowiązkowym centrów zakupowych, podczas gdy dzisiaj jest to wręcz naturalnym zjawiskiem.

W najbliższych planach KiK jest utrzymanie ambitnego tempa rozwoju, wyrażone zarówno w dalszej ekspansji, jak i działaniach CSR, a także umacnianiu wizerunku brandu w social mediach. Przedstawiciele sieci dyskontów odzieżowych zapewniają, że w 2020 roku na pewno usłyszymy o otwarciu 350. sklepu, a biorąc pod uwagę zeszłoroczne ekspansyjne niespodzianki KiK, może nawet o osiągnięciu liczby 400 sklepów przed końcem roku. Jednocześnie nie chcą zdradzić liczby sklepów na jaką określono potencjał rozwoju  sieci w Polsce w ramach zaktualizowanej strategii ekspansji.

KiK Textil to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 500 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Włoch.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.