Sieć Netto tworzy w Niemczech sojusz zakupowy
Niemiecki oddział sieci Netto, wspólnie z należącą do Metro Group siecią Real, a także firmami Bartels-Langness, Bünting, Klaas & Kock, Georg Jos powołały grupę zakupową pod nazwą RTG Retail Trade Group. Udziały w spółce zostały podzielono po równo między wszystkich udziałowców.
RTG Retail Trade Group początkowo skupi się na rozwoju oferty spożywczej i non-food. Będzie także budować platformę dla krajowych oraz międzynarodowych dostawców.
Nowa grupa zakupowa może stać się także potencjalną platformą do przyszłej współpracy w obszarze e-commerce i logistyki.
W przypadku sieci Netto, która zarządza na rynku niemieckim siecią ok. 350 sklepów nowy projekt zastąpi dotychczasowy sojusz z siecią Edeka.
Morten Møberg Nielsen, dyrektor Netto International podkreślił, że powołana grupa zakupowa umożliwi Dansk Supermarked lepsze dopasowanie do niemieckiego rynku, a także uzyskać synergie i korzyści wynikające z efektu skali.
Projekt uzyskał wstępną zgodę urzędu antymonopolowego i rozpoczął działalności 3 kwietnia.
Przedstawiciele firm tworzących RTG Retail Trade Group (od lewej): Morten Møberg Nielsen (Netto ApS & Co. KG), Horst Herrmann (Georg Jos. Kaes GmbH), Rolf Klaas (K+K Klaas & Kock B.V. & Co. KG), Patrick Müller-Sarmiento (real,- SB-Warenhaus GmbH), Markus Buntz (Bünting AG), Dr. Herrmann Langness.
13