22.11.2016/10:43

Sieć Odido w ciągu 2 lat sieć chce otworzyć ok. 1000 sklepów

Makro chce w ciągu dwóch lat mocno zwiększyć liczbę franczyzowych sklepów OdiDo. Obecnie operator zarządza siecią ok. 2000 placówek handlowych, a w ciągu dwóch kolejnych lat firma chce otworzyć nawet 1000 następnych. W sumie za trochę ponad 24 miesiące dystrybutor chce zrzeszać w sieci OdiDo ok. 3000 sklepów.

Przypomnijmy, od grudnia 2012 r. do chwili obecnej liczba sklepów zrzeszonych w sieci OdiDo wzrosła o 500, w tym o ponad 300 w ostatnich kilkunastu miesiącach.

Sieć Odido wystartowała w 2011 r. Po początkowym etapie bardzo szybkiego rozwoju liczbowego, Makro Cash&Carry postanowiło przystopować nieco nowe otwarcia i popracować nad udoskonaleniem modelu sieci. Od lata ubiegłego roku Odido rozwijane jest w nowym modelu franczyzy.

- Zaawansowany model franczyzy to silne wsparcie biznesu klienta przy zachowaniu przez niego niezależności. W ramach nowego modelu Makro zapewnia m.in. inwestycję o wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych w wyposażenie, dzielenie się swoim know-how oraz współpracę na partnerskich zasadach. Ponadto nasi klienci otrzymają pakiet rozwiązań promocyjnych dedykowanych wyłącznie sklepom Odido oraz wsparcie komunikacyjne w mediach – mówił przy okazji początków wdrażania nowego modelu Roman Krucki, kierownik ds. grupy klientów Trader.

Teraz, gdy nowy model franczyzy jest już wdrożony, sieć ponownie przyspieszy ekspansję. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Makro Cash&Carry, nie będzie ona co prawda tak dynamiczna, jak w początkowym okresie, gdy udało się uruchomić 1,5 tys. sklepów w półtora roku, ale i tak ma być szybka, zważywszy na to, jak bardzo w międzyczasie zmienił się rynek.

Ekspansja sieci Odido to jeden z głównych filarów strategii dalszego rozwoju Makro w Polsce, opracowanej w połowie 2015 r. przez prezesa sieci Erica Poiriera a następnie zatwierdzonej przez zarząd Grupy Metro. Oprócz inwestowania w sieć Odido, Makro w najbliższych latach planuje także przeznaczyć ponad 100 mln zł na modernizację ok. 30 hurtowni cash&carry. Remonty jak dotąd przeszły trzy hale, w tym flagowa hala Makro znajdująca się przy warszawskich Al. Jerozolimskich. Ostatni filar strategii to rozpoczęta niedawno budowa sieci platform dystrybucyjnych, z których będą zaopatrywani klienci z sektora HoReCa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.